اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خدابنده در مجلس:

حوزه و دانشگاه پدافند نرم‌افزاری نظام را تقویت کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خدابنده در مجلس گفت: بنیاد نخبگان حوزه و دانشگاه می‌توانند با تقویت حلقه‌های مشترک مفقوده میان حوزه و دانشگاه، تا حد زیادی پدافند نرم‌افزاری نظام در برابر ناتوی فرهنگی را تقویت کنند.

حوزه و دانشگاه پدافند نرم‌افزاری نظام را تقویت کنند
فاضل موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه آیت‌الله مفتح به عنوان نماد وحدت حوزه و دانشگاه از هیچ کوششی در این راستا فرو گذار نکرد، اظهار داشت: خداشناسی و در نظر گرفتن حقوق موجب وحدت بین حوزه و دانشگاه می‌شود. 
وی با بیان اینکه هر کس که به دنبال علم‌آموزی است به خدا نزدیک‌تر می‌شود، افزود: اگر علم در راستای رسیدن به کمال انسانی باشد، پویا است. 
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر انگیزه رسیدن به کمال انسانی در هر دو نهاد حوزه و دانشگاه مورد توجه قرار گیرد، وحدت بین حوزه و دانشگاه نیز مطلوب‌تر شده و این وحدت حاصل می‌شود. 
وی با اشاره به 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه، شهادت آیت‌الله مفتح را نماد وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و افزود: این شهید گرانقدر قربانی مسیر ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه بود و در این راستا از هیچ کوششی فرو گذار نکرد. 
موسوی یکی از اهداف عالیه انقلاب اسلامی را تقویت روشنفکری دینی از طریق افزایش هم‌اندیشی و تعامل فکری میان حوزه و دانشگاه عنوان کرد و افزود: سخنرانی‌های روشنگرانه و آموزه‌های دینی آیت‌الله دکتر محمد مفتح در دانشگاه تهران، نقش مهمی را در شکل‌گیری و انجام وحدت رویه‌ دو قشر دانشجو و روحانیت و نیز پیروزی انقلاب ایفا کرده است. 
وی تصریح کرد: مجاهدت نرم‌افزاری و علمی وی در حدی تأثیر گذار بود، که سالروز شهادت این روشنفکر دینی با عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضروری است متولیان حوزه و دانشگاه چشم‌انداز نهادینه کردن روشنفکری دینی و نیز مهار ناتوی فرهنگی را دنبال کنند.  
وی یادآور شد: دانشگاه و بنیاد نخبگان حوزه و دانشگاه می‌توانند با تقویت حلقه‌های مشترک مفقوده میان حوزه و دانشگاه، تا حد زیادی پدافند نرم‌افزاری نظام در برابر ناتوی فرهنگی را تقویت کنند.  
موسوی خاطرنشان کرد: تقویت ساختاری با نام دفتر تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه و برجسته کردن نقش حوزه  دانشگاه از ضروریات در این زمینه محسوب می‌شود.  
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول