اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهرستان ورامین تأکید کرد:

تبعیت از ولایت و وحدت حوزه و دانشگاه رمز پیشرفت کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهرستان ورامین با تقدیر از وحدت حوزه و دانشگاه در سایه تبعیت از ولایت فقیه این مهم را رمز بالندگی و پیشرفت‌های متعدد ایران اسلامی دانست.

تبعیت از ولایت و وحدت حوزه و دانشگاه رمز پیشرفت کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی رئیس شورای اسلامی شهرستان ورامین که در آستانه ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه ورامین سخن می‌گفت، دکتر مفتح را عالم و روحانی برخاسته از حوزه‌های علمیه معرفی کرد که توانسته مدارج دانشگاهی را طی کرده و به دریافت مدرک دکترا نائل آید.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ورامین افزود: در زیارت اربعین حضرت سیدالشهدا (ع)‌ یکی از دلایل قیام آن حضرت زدودن جهل و نادانی از جامعه ذکر شده است گمراهی انسان را سرگردان می‌نماید و قدرت تعقل را از بشر می‌گیرد و یکی از رسالت‌های حضرت اباعبدالله الحسین (ع) رها کردن مردم از جهالت است که این رسالت بسیار سنگین است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بی‌خبری از آنچه در جامعه می‌گذرد نمونه‌ای از جهل است اگر مردم ندانند چه وضعی در جامعه حکمفرماست و چه کسی و با چه سیاستی بر کشور حکومت می‌کند در سطوح مختلف جامعه ناهنجاری ایجاد می‌شود و بنابراین رسالت تمام انبیاء و اولیای الهی خارج کردن مردم از جهل بوده است.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه به تعبیر قرآن کریم دلایل بسیاری از فحشا و منکرات را جهل خواند و تأکید کرد: قرآن حتی زینت و آرایش زنان هنگام خروج از خانه و برای مردم جامعه را به دلیل جهل می‌داند و جهل بلای خانمانسوزی است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: وظیفه همه اندیشمندان و عالمان نیز جهل‌زدایی و بصیرت‌افزایی است. امروز رسالت حوزه و دانشگاه نیز همین است. حوزه و دانشگاه باید تبیین دینی انجام دهند تا مردم و جوانان جامعه گمراه نشوند و نیز علوم و پیشرفت‌های تکنولوژیکی را آموزش دهند.

وی ادامه داد: امروز علم‌آموزی و آموزش صنعت و فن از وظایف دانشگاه‌ها است اگر امروز کشور به درجه‌ای رسیده است که هواپیمای فوق پیشرفته و بی‌سرنشین آمریکا را سالم به زمین نشانده و تصرف می‌کند نشاندهنده همین پیشرفت‌های صنعتی و تکنولوژیکی است.

حجت‌الاسلام احمدی اظهار داشت: این علم است که سبب می‌شود اوباما خود را خوار کرده و از کشورمان درخواست استرداد پرونده بی‌سرنشین خود را می‌دهد. البته ملت غیور اسلامی ما از صدر انقلاب آمریکایی‌ها را کوچک کرده و به آن سیلی زدند. آمریکا زمانی که امام بزرگوار ما فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و به همه ثابت شدن و در برابر ملت ایران خوار و محقر گشت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ورامین در پایان تصریح کرد: این بالندگی و پیشرفت‌ها سبب وحدت حوزه و دانشگاه در سایه تبعیت از ولایت فقیه میسر شده است چرا که علم به تنهایی نمی‌تواند انسان را به سعادت برساند و نیاز است در کنار مسائل علمی به مسائل اخلاقی نیز پرداخته شود تا بتوانیم از علم خود در جهت اهداف و آرمان‌های الهی و انسانی بهره گیریم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول