اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

حوزه و دانشگاه از ظرفیت‌های یکدیگر بهره‌مند شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان گفت: حوزه و دانشگاه از ظرفیت‌های همدیگر بیشتر بهره‌مند شوند.

حوزه و دانشگاه از ظرفیت‌های یکدیگر بهره‌مند شوند
حجت‌الاسلام منصور فرجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه در چند سال اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته و تنها به حضور حوزه در دانشگاه و اساتید در حوزه‌ها معطوف شده است. 
وی ادامه داد: در حال حاضر وجود دانشجویانی که وارد حوزه می‌شوند و حوزویانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند، نماد وحدت حوزه و دانشگاه است. 
امام جمعه موقت زنجان تصریح کرد: پس از 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی تنها وحدت حوزه و دانشگاه در این حد خلاصه شده که ضروری است در این راستا فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد. 
وی با بیان اینکه تنها برگزاری سمینار و جلسات مشترک در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه کافی نیست، یادآور شد: ضروری است این دو نهاد بیشتر در کنار هم بوده و از دستاوردهای یکدیگر بیشتر استفاده کنند. 
حجت‌الاسلام فرجی بر ضرورت آشنایی روحانیان با تخصص‌های دانشگاهی تاکید کرد و افزود: دانشگاهیان نیز باید از علوم و دروس حوزوی از جمله علوم دینی و فرهنگی بیشتر بهره بگیرند. 
وی با اشاره به حضور حوزویان در مراکز دانشگاهی و اعزام روحانیان به خارج از کشور، این فعالیت‌ها را مثمر ثمر خواند و یادآور شد: این ارتباطات باید به نحو مطلوبی افزایش یافته و این دو نهاد بیشتر در کنار قرار گیرند. 
امام جمعه موقت زنجان کمبود ارتباطات میان سالی را از مشکلات وحدت حوزه و دانشگاه برشمرد و اذعان داشت: ضروری است برنامه‌ریزی مناسب‌تری برای ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه صورت گیرد. 
وی با بیان اینکه این دو نهاد می‌توانند در شیوه‌های تدریس، امور فنی و فرهنگی بیشتر در کنار هم باشند، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ سازی مناسبی برای ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه صورت گیرد و این دو نهاد از ظرفیت‌های همدیگر بیشتر بهره‌مند شوند. 
حجت‌الاسلام فرجی بر ضرورت تشکیل کارگاه‌ها و کار گروه‌ها برای پیگیری امور حوزه و دانشگاه تاکید کرد و بیان داشت: برای پررنگ کردن وحدت بین حوزه و دانشگاه باید برنامه‌های مختلف علمی و آموزشی در نظر گرفته شود. 
وی با بیان اینکه تشکیل دفتر همکاری حوزه و دانشگاه در راستای رسیدن به اهداف مشترک و وحدت بیشتر ضروری است، افزود: تنها دفتر همکاری بین حوزه و دانشگاه در استان قم مستقر است و عملا برنامه‌ای در این زمینه در استان‌های مختلف اجرا نشده و این دفتر شعبه‌ای در استان‌های دیگر ندارد. 
امام جمعه موقت زنجان با اشاره به ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه در پیشرفت و توسعه جامعه به سوی علم و تعالی، یادآور شد: باید از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده شود. 
وی با بیان اینکه حضور بانوان حوزوی که در دانشگاه‌ها نیز مطالعاتی دارند موجب تعالی و توسعه جامعه و تربیت مطلوب فرزندان می‌شود، افزود: باید از این ظرفیت بیشتر بهره‌مند شده و این حضور را با برنامه‌های دقیق و منسجم بیشتر کرد. 
حجت‌الاسلام فرجی بر ضرورت تربیت بانوان دانشگاهی در حوزه و بانوان حوزوی برای حضور در دانشگاه تاکید کرد و بیان داشت: فرهنگ سازی این حرکت موجب داشتن جامعه‌ای فرهنگی و اندیشمند می‌شود. 
وی تقویت ظرفیت نقادی و انعطاف‌پذیری حوزه، تأسیس بنیاد نخبگان حوزه و دانشگاه را در راستای ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه مهم ارزیابی کرد و گفت: ایجاد و یا تقویت کرسی دفتر تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه در شورای عالی حوزه و برگزاری هدفمند و دوره‌ای سخنرانی‌های نخبگان شاخص حوزه در دانشگاه‌ها از دیگر راهکارها در این زمینه است.
امام جمعه موقت زنجان بیان داشت: تقویت تعامل و هم‌اندیشی میان مدرسان حوزه و دانشگاه مانند تعریف کار ویژه‌های مشخص را از دیگر راهکارهای ایجاد این وحدت محسوب می‌شود. 
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول