اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

پیوند حوزه و دانشگاه تربیت عالمان عمل‌گرا را رقم زده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: پیوند مبارک حوزه و دانشگاه تربیت شایسته عالمان و فرهیختگان عمل‌گرا را زمینه‌ساز شده است.

پیوند حوزه و دانشگاه تربیت عالمان عمل‌گرا را رقم زده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر پارس‌آباد اظهار داشت: حوزه و دانشگاه از مکان‌های ارزشمند تربیت، علم، کسب آگاهی و بصیرت است که اگر رابطه و اهداف شکل‌گیری و نتیجه کارشان به هم پیوند و گره بخورد بسترساز یک حرکت تاریخی و تحول آفرین خواهد شد.
وی با تجلیل از مقام روحانی شاخص این حوزه آیت‌الله مفتح بزرگ پرچمدار پیوند حوزه و دانشگاه گفت: دشمن از همان روزهای نخست انقلاب تلاش می‌کرد تا بیم حوزه و دانشگاه یک اختلاف و فاصله حقیقی بیندازد اما این اندیشه شیطانی با دور اندیشی و بصیرت آیت‌الله مفتح و امام راحل شکست خورد و آنها نتوانستند این اراده خود را عینی کنند.
امام جمعه پارس‌آباد اضافه کرد: این پیوند مستحکم در حوزه و دانشگاه علاوه بر تربیت نیروهای اخلاق محور و معنوی محور سبب می‌شود تا پژوهش و تحقیق نیز رنگ و جلای مکتبی و اسلامی پیدا کند که امروز در سایه تعامل این دو مرکز است که شاهد اعتلای علم و فناوری‌های جدید و دانش‌ روز آمد هستیم.
علوی در ادامه سخنان خود به حوادث منطقه به ویژه موفقیت مسلمانان عراق در خروج سربازان آمریکایی اشاره کرد و گفت: این حرکت برای کشور عراق مستقل و آزادیخواه بسیار ارزشمند بود چرا که سبب شد سربازان آمریکایی و سران این کشور با ذلت تمام خاک کشوری را ترک کنند که روزی ادعای دستیابی به اهداف پلیدی همچون یکپارچه‌سازی کشورهای عربی و کردنشین را داشتند.
وی قتل عام هزاران انسان بی‌گناه در عراق را برای مدعیان دموکراسی شرم‌آور توصیف کرد و بیان داشت: این ننگ بر پیشانی آمریکا و همدستان منطقه‌ای او خواهد بود که عراق و افغانستان را جولانگاه افکار پلید و شیطانی خود قرار دادند.
امام جمعه پارس‌آباد در پایان سخنان خود یادآور شد؛ استکبار جهانی هرگز نتوانستند در اهدافی که برای خود تعیین کرده بودند به موفقیت دست یابند بلکه روز به روز بر ذلت و خواری و نکبت آنها افزوده شد و به یقین در آینده شاهد تشکیل حکومتی شیعی در کشور عراق خواهیم بود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول