اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان:

اسلامی شدن جامعه با ارتباط حوزه و دانشگاه حاصل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان گفت: اسلامی شدن اندیشه‌های جامعه در راستای ارتباط حوزه و دانشگاه حاصل می‌شود.

اسلامی شدن جامعه با ارتباط حوزه و دانشگاه حاصل می‌شود
عباس بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: روز 27 آذر سالروز شهادت دکتر مفتح است که نامگذاری حوزه و دانشگاه از سوی امام خمینی (ره) نمادی از حضور روحانیت در دانشگاه‌هاست. 
وی ادامه داد: محتوای 27 آذر نماد اسلامی کردن دانشگاه‌هاست که این امر تنها در سایه حضور روحانیان در دانشگاه‌ها عملی می‌شود. 
رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان تصریح کرد: روحانیان با حضور در دانشگاه می‌توانند در راستای اسلامی کردن دانشگاه‌ها گام برداشته و تعامل راهبردی و استراتژی با دانشگاه داشته باشند. 
وی بر ضرورت بومی کردن دانش در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: با وحدت حوزه و دانشگاه نه تنها علوم به سوی بومی شدن پیش می‌رود، بلکه اسلامی کردن دانشگاه‌ها نیز در این زمینه حاصل می‌شود. 
بابایی با بیان اینکه محتوای دانشگاه‌ها در نظام جمهوری اسلامی باید اسلامی بوده و اندیشه‌های اسلامی در آن ساری و جاری شود، خاطرنشان کرد: اسلامی شدن اندیشه‌های جامعه در راستای ارتباط حوزه و دانشگاه حاصل می‌شود که اگر این پیوند مطلوب باشد، موجب شکوفایی جامعه در عرصه‌های مختلف می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در نظر گرفتن مکانیزم راهبردی برای ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه ضروری است، متذکر شد: باید با تعریف این مکانیزم زمینه حضور دانشگاه در حوزه و حوزه در دانشگاه به نحو مطلوبی فراهم شود. 
رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان تصریح کرد: ارائه راهکارهای مناسب و کاربردی برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها ضروری است و باید در این زمینه ضمن تعریف جایگاه و نقش حوزه چنین تعریفی نیز برای دانشگاه در نظر گرفت. 
وی وحدت حوزه و دانشگاه را زمینه‌ساز خنثی شدن توطئه‌های دشمنان نظام دینی برشمرد و تصریح کرد: امروز استکبار جهانی از هر ابزاری برای ایجاد تفرقه بین این دو مرکز مهم علمی کشور استفاده می‌کند.
بابایی با تأکید بر این که وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند برنامه‌ریزی مناسب و اصولی است، ادامه داد: برای تحقق این امر مهم باید استادان حوزه و دانشگاه در فکر و اندیشه نیز با هم وحدت کامل داشته باشند.
وی به تلاش دشمنان برای انحراف اندیشه‌های دینی و انقلابی اشاره کرد و ادامه داد: امروز حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال علمی کشور باید با وحدت رویه زمینه وحدت عملی در جامعه دینی را فراهم کنند.
رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با بیان اینکه تعامل حوزه و دانشگاه موجب شکوفایی علوم در نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود، تصریح کرد: امروز تقویت اخلاق و معنویت در دانشگاه مسئله بسیار مهمی است که رسالت حوزه در این خصوص سنگین است.
وی تعامل علمی و فرهنگی را زمینه‌ساز وحدت عملی حوزه و دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: با تحقق این وحدت، جامعه اسلامی شاهد یگانگی در نیروهای تحصیلکرده خود می‌شود. 
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول