اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری دانشگاه کاشان عنوان کرد:

وحدت حوزه و دانشگاه مهمترین راه مقابله با دشمنان

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان مهمترین راه مقابله با جنگ نرم دشمن را تحکیم وحدت بین حوزه و دانشگاه دانست.

وحدت حوزه و دانشگاه مهمترین راه مقابله با دشمنان
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام عباس خادمیان صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به جنگ نرم و توطئه‌های دشمنان برای براندازی اسلام و ترویج فرهنگ غربی در بین جوانان جامعه اسلامی اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه موجب پویایی، پیشرفت و تعالی نظام جمهوری اسلامی است.
وی افزود: تجربه تاریخی نشان می‌دهد؛ جدایی بین حوزه و دانشگاه، موجب عقب نگه داشتن جامعه اسلامی و مانع از پیشرفت در زمینه‌های علمی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌شود.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه کاشان خاطرنشان کرد: در زمان قاجار و پهلوی که تفرقه بین حوزه و دانشگاه را ایجاد کردند جامعه در سراشیبی و سقوط قرار گرفت و جریان اندیشه‌ها و پیشرفت‌های علمی به انحطاط کشیده شد.
وی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه مانند مغز متفکر و بازوی علمی و فرهنگی باید در کنار همدیگر باشند، عنوان کرد: دانشگاه برای تبیین اهداف و جهت دهی نظام توحیدی نیاز به همراهی و بهره‌گیری از علما و مراجع دینی عظام دارد.
خادمیان، جامعه اسلامی ایران را برخاسته از فضایل اسلامی و ملی که تاریخ درخشانی را در خود جای داده برشمرد و تصریح کرد: اندیشمندانی همچون رازی، بوعلی سینا، شیخ بهای و غیاث‌الدین جمشید کاشانی گویای هماهنگی بین این دو جایگاه و جریان فکری علوم دینی و علوم تجربی بوده است.
به گفته وی شهید دکتر مفتح که خود از عالمان و دانش‌آموختگان حوزوی بودند، علاوه بر کسب تحصیلات علوم دینی به دلیل نیاز و ضرورتی که احساس می‌کرد و با حضور در دانشگاه براین مهم همت گمارد و افتخار استاد فرزانه و برجسته حوزه و دانشگاه شد. 
خادمیان با تأکید بر اینکه، اختلاف در مبانی علمی، نظری و عقیدتی بین این دو موجب ایجاد ناهماهنگی و تضعیف نظام اسلامی استٰ گفت: از ضروری‌ترین امور، ایجاد و یا تقویت کرسی دفتر تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه، برگزاری هدفمند و دوره‌ای نشست‌های نخبگان شاخص حوزه در دانشگاه‌هاست.
وی یادآور شد: تقویت برگزاری نمایشگاه‌های علمی پژوهشی، با هدف افزایش ضریب آگاهی دانشجویان و طلاب با دستاوردهای علمی حوزه و دانشگاه؛ تقویت هم‌اندیشی و تعامل پژوهشی میان حوزه و دانشگاه مانند تشکیل کارگروه‌های پژوهشی مشترک هدایت، مدیریت موضوعات پایان‌نامه‌ها و تعریف کار ویژه‌های مشخص میان سازمان بسیج اساتید حوزه و دانشگاه از اقدامات ضروری در راستای تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول