اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‎جمعه موقت بهبهان:

وحدت حوزه و دانشگاه امری ضروری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بهبهان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه برای جامعه اسلامی ضرورتی دو چندان داشته و امری اجتناب‎ناپذیر است.

وحدت حوزه و دانشگاه امری ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حجت‎الاسلام والمسلمین سید‎علی موسوی‎دهموردی ظهر امروز در خطبه‎های جمعه این هفته بهبهان ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر و تشکر از اقدامات مراکز علمی کشور اظهار داشت: در دو دهه اخیر تلاش‎های دانشمندان ما سبب ارتقای جایگاه ایران و امور پژوهشی شده و باید زحمت آنان را با تبدیل به فناوری و صنعت و در نهایت تولید ثروت از آنها در امور جامعه وارد کنیم.
وی با اشاره به 27 آذر سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر تا دیروز وحدت حوزه و دانشگاه برای پیروزی و بقای انقلاب اسلامی یک نیاز بود، امروز برای ادامه راه انقلاب، اتحاد و وحدت این دو مغز متفکر جامعه اسلامی ضرورتی دوچندان دارد.
موسوی دهموردی خاطرنشان کرد: مولفه‎های مختلفی برای وحدت حوزه و دانشگاه تا‌کنون تعریف شده اما به نظر می‎رسد یکی از مهم‌ترین مولفه‎های وحدت این است که در حوزه‎های علمیه مصدرگاه و منشأ استنباط همه علوم به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به توحید خداوند متعال منتهی می‎شود.
امام جمعه موقت بهبهان در ادامه اذعان داشت: امروز نیز به نظر می‌رسد در علوم دانشگاهی و به خصوص علوم طبیعی و تجربی باید این مسیر از طریق منابع عظیم و بزرگ اسلامی کشف شود.
وی در ادامه ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهید تندگویان، اولین وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران از صدا و سیما و سازندگان سریال زندگی آن شهید بزرگوار تقدیر و تشکر کرد.
موسوی دهموردی همچنین با اشاره به موضوع عتبات عالیات از همه مردم جهت کمک به این نهاد به منظور ساخت ایوان طلای مرقد مطهر امیرالمومنین‎(ع) دعوت به‌عمل آورد.
امام جمعه موقت بهبهان در پایان خطبه‎های خود ضمن اشاره به اجرای مرحله دوم قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: همه مردم باید به منظور جلوگیری از صدمات و خسارات مادی و معنوی بیشتر به مردم و جامعه با این طرح همکاری داشته باشند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول