اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافق:

تحقق وحدت حوزه و دانشگاه احترام به آرمان‌های امام و انقلاب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافق گفت: وحدت حوزه و دانشگاه نیاز ضروری برای تحقق اسلام ناب محمدی در جامعه است که این وحدت در واقع احترام به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل است.

تحقق وحدت حوزه و دانشگاه احترام به آرمان‌های امام و انقلاب است
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق که به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق برگزار شد، با گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت‌الله مفتح اظهار داشت: حوزه‌های علمیه در جامعه و نظام ما دارای جایگاه بسیار مهم و ارزنده‌ای هستند.
وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه همواره نقش اساسی در تربیت انسان‌های وارسته ایفا کرده‌اند.
امام جمعه بافق وحدت حوزه و دانشگاه را ضرورت تحقق اسلام ناب محمدی عنوان کرد و افزود: وحدت و همکاری این دو پایگاه فکری ـ فرهنگی جامعه، برای حفظ فرهنگی اصیل در مقابل هجوم ارزش‌های غربی، ضروری است و بدون این وحدت جامعه راه به جایی نمی‌برد.
سلیمانی، استحکام پایه‌های نظام و حکومت را مدیون وحدت حوزه و دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: در طول عمر انقلاب اسلامی حوزه و دانشگاه در کنار هم چهره‌های وارسته‌ای را تربیت کرده‌اند که امروز در سنگرهای حساس نظام در حال خدمت به انقلاب هستند.
وی با اشاره به جایگاه و نقش خطیر روحانیت و دانشجویان در وضعیت کنونی جامعه، عنوان کرد: روحانی و دانشجو با درک موقعیت حساس و مهم خود همواره نقش خود را در انقلاب حفظ کرده‌اند و پیشاپیش سایر اقشار برای ایفای مسئولیت‌های خویش وارد عمل شده‌اند.
سلیمانی با تاکید بر تحکیم این وحدت بیان کرد: همه باید برای پاسداشت اندیشه‌های امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار وحدت حوزه و دانشگاه تلاش کنیم.
سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری پیروزی اخیر ایران در جنگ الکترونیک با آمریکا تصریح کرد: امروز دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی با سخنان دوگانه خود در مورد کنترل هواپیمای جاسوسی توسط ایران در واقع به شکست مفتضحانه خود اقرار و اعتراف کردند.
امام جمعه بافق افزود: کنترل هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط قدرت الکترونیکی ایران خشم آمریکا را در برداشته است که این هم خود برگ زرینی بر افتخارات کشور ایران است.
وی همچنین با اشاره به دیدار اعضای ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار حقیقت حماسه نهم دی که همان حضور گسترده و ایمان و اعتقاد مردم بود را تبیین کردند.
سلیمانی خاطرنشان کرد: این حماسه که همان ایمان به تحقق وعده‌های الهی است باید به صورت حرکتی عظیم و ماندگار گرامی داشته شود.
گرامیداشت شهادت امام سجاد(ع) و تحلیل قیام عاشورا، اعلام کلنگ‌زنی پروژه گاز شهری بافق در شنبه آینده، بررسی برخی از مسائل مربوط به شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، اعلام آماده بودن گمرک بافق برای افتتاح و ... از دیگر مسائلی بود که امام جمعه بافق در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به آن اشاره کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول