اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب موتلفه استان زنجان:

رسالت حوزه و دانشگاه بصیرت‌افزایی است

خبرگزاری فارس: دبیر حزب موتلفه استان زنجان گفت: وظیفه و رسالت حوزه و دانشگاه جهل‌زدایی و بصیرت‌افزایی است.

رسالت حوزه و دانشگاه بصیرت‌افزایی است
روح‌الله صمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: 27 آذر مناسبت با برکتی است که باید این مناسبت را قدر دانسته و از ظرفیت آن استفاده کرد.
وی ادامه داد: حوزه و دانشگاه دو مجموعه بالنده و تاثیر گذار جامعه هستند که می‌تواند در راستای ایجاد این وحدت مثمر ثمر باشد.
دبیرحزب موتلفه استان زنجان تصریح کرد: اگر حوزه و دانشگاه هر دو ترقی و تعالی انسان‌ها را در نظر گرفته و مکتب اسلامی مد نظر قرار گیرد، این وحدت حاصل می‌شود.
وی با اشاره به علم‌آموزی که موجب قرب الهی می‌شود، افزود: حوزه و دانشگاه با توجه به رسالت خود می‌توانند برای رسیدن انسان به تعالی و پیشرفت گام بردارند.
صمدی یادآور شد: حوزه در حال حاضر رسالت عظیم خود را در راستای تزکیه نفس انسان‌ها برداشته است و تقویت و حضور آن در دانشگاه‌ها موجب تقویت دانشگاه می‌شود.
وی افزود: در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه برنامه‌های مطلوبی صورت گرفته ولی باید در این زمینه تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.
دبیر حزب موتلفه استان زنجان موضوع وحدت دو نهاد حوزه و دانشگاه را از آرمان‌های اصلی امام راحل برشمرد و گفت: در شرایط کنونی ضروری است تلقی جدید، شفاف‌تر و کارآمدتری از وحدت حوزه و دانشگاه صورت گیرد.
وی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه کافی نبوده است، تصریح کرد: تشکیل جلسات مشترک بحث و مناظره، تدریس استادان حوزوی در دانشگاه، ارائه دروس معارف و متون اسلام در دانشگاه، حضور و تدریس استادان دانشگاهی در مراکز آموزش عالی حوزه و نیز گسترش رشته‌های علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه در کنار درس‌های حوزه در این راستا ضروری است.
صمدی با اشاره به اینکه طی 32 سال گذشته دگرگونی‌های مهمی در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه روی داده است، افزود: بخشی از کارهای انجام شده و ثمرات به دست آمده در طول سال‌های گذشته در این زمینه موثر بوده است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌ها و میزگردهای علمی و تبادل نظر حوزویان و دانشگاهیان در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه، تدوین و تألیف مقالات و کتاب‌ها، تصویب قوانین، آئین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها، گنجاندن درس‌های معارف، اخلاق و متون اسلامی در نظام آموزشی دانشگاه‌ها و بالعکس در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه محسوب می‌شود.
دبیر حزب موتلفه استان زنجان دکتر مفتح را عالم و روحانی برخاسته از حوزه های علمیه معرفی کرد که توانست مدارج دانشگاهی را طی کرده و مدرک دکترا دریافت کند.
وی با بیان اینکه وظیفه همه اندیشمندان و عالمان نیز جهل‌زدایی و بصیرت‌افزایی است، افزود: امروز رسالت حوزه و دانشگاه نیز همین است.
وی خاطرنشان کرد: بالندگی و پیشرفت‌های جامعه موجب وحدت حوزه و دانشگاه در سایه تبعیت از ولایت فقیه شده است چرا که علم به تنهایی نمی‌تواند انسان را به سعادت برساند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول