اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

وحدت حوزه و دانشگاه ایدئولوژی‌های غربی را در هم می‌شکند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان گفت: اگر وحدت حوزه و دانشگاه با علم و آگاهی صورت گیرد، می‌تواند همه ایدئولوژی‌های غربی را در هم بپاشد.

وحدت حوزه و دانشگاه ایدئولوژی‌های غربی را در هم می‌شکند
حجت‌الاسلام اصغر موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه دو خواستگاه ویژه جامعه اسلامی هستند که در جامعه علوی به عنوان دو مرکز علمی جامعه شناخته شده‌اند. 
وی ادامه داد: در رویکرد سنتی حاکم بر جامعه، حوزه و دانشگاه بیگانه از یکدیگر بوده و هر کدام رفتار و منش خود را در جامعه پیاده می‌کنند. 
امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به درایت امام خمینی (ره) این دو مرکز هر دو پویا بوده و در کنار هم به توسعه علوم کمک می‌کنند، افزود: حوزه در راستای تعلیم، تذهیب و تزکیه جامعه گام برداشته و دانشگاه نیز بر همین اساس به پیشرفت علوم مختلف توجه دارد. 
وی تصریح کرد: دانشگاه در کنار تخصص باید به تهذیب خود نیز پرداخته و بینش و نگرش حوزه را در فعالیت‌های خود در نظر بگیرد. 
موسوی افزود: وحدت مورد نظر امام خمینی (ره) بر محوریت علوم در کنار دانشگاه و حوزه به دست می‌آید، چرا که همه دانشگاهیان بر اساس معیارهای دینی و ارزشی جامعه که مورد نظر حوزه است گام بر می‌دارند. 
وی یادآور شد: اگر خواهان رسیدن به اوج وحدت در جامعه هستیم باید مسیر حرکت را از این دو مسیر طی کرده و با تهذیب و با تکیه بر سه اصل سنت، روش اهل بیت (ع) و قرآن همراه با عقل‌گرایی در علم گام برداشت. 
امام جمعه موقت زنجان بیان داشت: باید در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه به دور از هواهای نفسانی و با عقل گام برداشت تا وحدت بین این دو مرکز فراهم شود. 
وی خاطرنشان کرد: اگر وحدت حوزه و دانشگاه با علم و آگاهی صورت گیرد، می‌تواند همه ایدئولوژی‌های غربی را در هم پاشیده و ارزش واقعی علم الهی در جامعه مشخص شود. 
موسوی خاطرنشان کرد: اتحاد حوزه و دانشگاه با زمینه‌سازی و عقلانیت، علم‌گرایی و تقوا و سنت محقق می‌شود.
وی یادآور شد: حوزه‌های علمیه در جامعه و نظام دارای جایگاه بسیار مهم و ارزنده‌ای هستند که باید این جایگاه همچنان حفظ شود.
امام جمعه موقت زنجان خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه همواره و در طول تاریخ نقش اساسی در تربیت انسان‌های وارسته ایفا کرده‌اند.
وی وحدت حوزه و دانشگاه را ضرورت تحقق اسلام ناب محمدی عنوان کرد و افزود: وحدت و همکاری این دو پایگاه فکری- فرهنگی جامعه، برای حفظ فرهنگ اصیل در مقابل هجوم ارزش‌های غربی ضروری است و بدون این وحدت جامعه راه به جایی نمی‌برد. 
موسوی استحکام پایه‌های نظام و حکومت را مدیون وحدت حوزه و دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: در طول عمر انقلاب اسلامی حوزه و دانشگاه در کنار هم چهره‌های وارسته‌ای را تربیت کرده‌اند که امروز در سنگرهای حساس نظام در حال خدمت به انقلاب هستند.
وی با اشاره به جایگاه و نقش خطیر روحانیت و دانشجویان در وضعیت کنونی جامعه عنوان کرد: روحانی و دانشجو با درک موقعیت حساس و مهم خود همواره نقش خود را در انقلاب حفظ کرده‌اند و پیشاپیش سایر اقشار برای ایفای مسئولیت‌های خویش وارد عمل شده‌اند.
امام جمعه موقت زنجان با تاکید بر تحکیم این وحدت بیان کرد: همه باید برای پاسداشت اندیشه‌های امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار وحدت حوزه و دانشگاه تلاش کنیم.  
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول