اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانباز و رزمنده هشت سال دفاع مقدس:

امر به معروف از مهم‌ترین درس‌های مدرسه عاشوراست

خبرگزاری فارس: جانباز دفاع مقدس و مشاور امور جانبازان بخشدار آبپخش گفت: امر به معروف از مهم‌ترین درس‌های مدرسه عاشوراست.

امر به معروف از مهم‌ترین درس‌های مدرسه عاشوراست
حیدر صابری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: واقعه عاشورا از مهم‌ترین وقایع و حوادث در تاریخ بشری است و باید همگان از حوادث و وقایع این ایام پند و اندرز گیریم.
وی افزود: در حادثه عاشورا امام حسین و یاران اندک ایشان برای دفاع از ارزش‌های والای دینی، احکام و دستورات الهی و احیای سنت پیامبر اکرم (ص) قیام کردند.
صابری بر ضرورت اقامه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: حضرت سید‌الشهداء‌ یکی از اهداف خود از قیام کربلا را احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر اعلام کردند و امروز نیز بر ما واجب است برای احیای این فریضه الهی در جامعه تلاش و کوشش کنیم.
مشاور امور جانبازان و ایثارگران بخشداری آبپخش خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باعث گسترش خوبی‌ها در جامعه و دوری از ظلم و فساد در جامعه می‌شود و در نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش‌های فراوانی برای احیای این فریضه الهی که سعادت جامعه در گرو آن است صورت گرفته است.
صابری تذکر لسانی را گامی مهم در راستای گسترش این فریضه مهم الهی دانست و بیان داشت: بر همگان واجب است که برای گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش کنند و تذکر لسانی وظیفه‌ای که همگان بر عهده دارند و با بهره‌گیری از آن می‌توانند مانع گسترش معاصی و منکرات در جامعه شوند و زمینه را برای گسترش حسنات و معروفات در جامعه مهیا سازند.
این مسئول اضافه کرد: قیام امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان الگویی مناسب و کامل برای انسان‌های حق‌جو و عدالت‌طلب است و با پیروی از اهداف و آرمان‌های ایشان می‌توانیم زمینه گسترش عدالت در جامعه را فراهم آوریم.
مشاور امور جانبازان و ایثارگران بخشداری آبپخش با بیان اینکه دفاع مقدس نشأت گرفته از حماسه عاشورا به واسطه صیانت از قرآن و روح قرآن بود، ابراز داشت: امت مسلمان و ولایتمدار ایران اسلامی در دوران جنگ هشت‌ساله دفاع مقدس با الگوبرداری از قیام امام حسین و یاران باوفایشان که برای اقامه احکام اسلامی در جامعه قیام کرده بودند در مقابل دنیای کفر و سران استکبار ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند.
صابری افزود: امروز جوانان غیور و ولایتمدار ایران اسلامی با تبعیت محض از  ولی‌امر مسلمین جهان در مقابل هجمه‌های دشمنان ایستاده‌اند و فرامین و منویات رهبر مانند چراغ روشن و راهنمایی برای گذر از گردنه‌های سخت تاریخ و زمان کنونی است.
مشاور امور جانبازان و ایثارگران بخشدار آبپخش اذعان داشت: واقعه عظیم عاشورا با گذشت قریب به یک هزار و 400 سال تا کنون برای همگان تازگی دارد و مدرسه‌ای است که در هر زمان افراد می‌توانند راه و رسم تحقق حق و عدالت را از آن بیاموزند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول