اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش‌های مدیریت مساجد و هیئت‌های مذهبی صورت گرفت؛

تشکیل شورای امر به معروف در 163 مسجد اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: حدود 750 مسجد فعال در شهرستان اصفهان وجود دارد که تا‌کنون شورای امر به معروف و نهی از منکر در 163 مسجد اصفهان تشکیل شده است.

تشکیل شورای امر به معروف در 163 مسجد اصفهان
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد زارعان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تمام گروه‌های مردمی فعال در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از زیر‌مجموعه‌های این معاونت به شمار می‌روند.
وی به تشکیل شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر در میان اصناف و اتحادیه‌های موجود در اصفهان اشاره کرد و افزود: این شورا‌ها در ابتدا معروفات و منکرات موجود در هر صنف را شناسایی می‌کنند و در جلسات ماهانه خود به بررسی این موضوعات و ارائه راهکار‌های موجود در این زمینه می‌پردازند.
معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: در هر شهرستانی کارگروه تخصصی اصناف وجود دارد که مجموعه اتحادیه‌های موثر در زمینه عفاف و حجاب و احیای این فریضه مهم الهی در این کار‌گروه فعالیت می‌کنند.
وی به اجرای طرح‌های تذکر زبانی در میان اصناف اشاره کرد و ادامه داد: در هر اتحادیه 10 نفر به عنوان متولیان اجرای این طرح به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر معرفی می‌شوند و دوره‌های آموزشی به این افراد ارائه می‌شود.
زارعان با اشاره به صدور گواهی‌نامه طرح تذکر زبانی برای این افراد تاکید کرد: در سال جاری بیش از 700 نفر از اعضای گروه‌های معرفی شده از سوی اصناف و اتحادیه‌های اصفهان در حدود پنج ماه و در 17 جلسه آموزشی زیر پوشش آموزش‌های لازم به منظور اجرای طرح‌های تذکر زبانی قرار گرفته‌اند.
وی اضافه کرد: تمام گزارش‌های ارائه شده از سوی مردم به این افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد و این طرح‌ها با همکاری بازرسان و مجامع امور صنفی اجرا می‌شود.
معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به فعالیت مدیریت مساجد و هیئت‌های مذهبی در مساجد اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: حدود 750 مسجد فعال در شهرستان اصفهان وجود دارد که تا‌کنون شورای امر به معروف و نهی از منکر در 163 مسجد اصفهان تشکیل شده است.
وی گفت: در حال حاضر 92 شورای امر به معروف و نهی از منکر در میان هیئت‌های مذهبی موجود در اصفهان تشکیل شده است و اجرای طرح‌های تذکر زبانی در مساجد به صورت ویژه دنبال می‌شود.
زارعان با اشاره به اینکه شورا‌های تشکیل شده در مساجد باید معروفات و منکرات موجود در سطح شهر را شناسایی کنند، اظهار داشت: از چهار سال گذشته تا‌کنون این شورا‌ها در مساجد تشکیل شده‌اند و افراد فعال در این شورا‌ها به عنوان مشاوره در میان مردم فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول