اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه طرقبه:

هدف از قیام عاشورا دفع فتنه‌ها و امر به معروف بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه طرقبه گفت: قیام امام حسین (ع) به منظور اصلاح امت پیامبر و امر به معروف نهی از منکر در جامعه اسلامی بود.

هدف از قیام عاشورا دفع فتنه‌ها و امر به معروف بود
به گزارش خبرگزاری فارس از طرقبه محمدحسن ایزدی ظهر امروز در هفتمین ویژه برنامه‌های بصیرت عاشورایی که در آستان‌مقدس امامزادگان ناصر و یاسر (ع) و با حضور دلسوختگان حضرت اباعبدلله‌الحسین(ع) در طرقبه برگزار شد قیام امام حسین(ع) را به منظور اصلاح امت پیامبر و امر به معروف نهی از منکر در جامعه اسلامی دانست.
امام جمعه طرقبه ابراز داشت: در روز 28 رجب امام حسین(ع) از جوار قبر رسول الله(ص) در مدینه عزم سفر کردند و در ایراد سخنرانی خود فرمودند: "هر کس می‌خواهد در راه خدا و اسلام خون دهد باید با ما کوچ کند".
وی افزود: حضرت امام حسین(ع) در خطبه‌های مکرر و گوناگون بارها به علت اصلی قیام خود اشاره کردند که در راه خدا و رسول و به خاطر دفع فتنه‌های موجود در جامعه اسلامی و به منظور اصلاح امت رسول‌الله و نه به خاطر هوی‌وهوس قدم برداشته‌اند.
ایزدی تصریح کرد: امت پیامبر(ص) بر اثر جدایی و فاصله گرفتن میان روح دین و مسئله ولایت نخستین خشت کج را در سقیفه گذاشتند و آن مسیر منحرف را ادامه دادند تا جایی که امام حسین(ع) این پیام را دریافت که باید با تمام اهل و عیال خود و با هدیه خون خود دین را زنده نگه دارد.
امام جمعه طرقبه با اشاره به گذشت 1372 سال از واقعه خونین عاشورا بیان داشت: هر روز این ماجرا تازه و تازه‌تر می‌شود، زیرا امام حسین(ع) برای رضای خدا و برای اصلاح امت پیامبر قیام کرد و در این راه شاهد ریختن خون عزیزترین افراد و نزدیکانش بود.
ایزدی با اشاره به هدف امام حسین(ع) درباره اصلاح امت پیامبر (ص) گفت: اصلاح نفس درونی انسان می‌تواند نخستین قدم برای سرکوب هوای نفسانی هر فرد در جامعه باشد و انسان تا خودش را اصلاح نکند نمی‌تواند حتی خانواده خود را اصلاح کند.
وی تأکید کرد: اگر انسان رابطه بین خود و خدایش خوب باشد رابطه بین او و مردم را خدا اصلاح و خوب می‌کند و ما باید تمام تلاشمان را بکنیم تا رابطه‌مان با خدا اصلاح شود.
این مسئول افرادی را که در روز عاشورا در مقابل یاران امام قرار گرفتند و یا با سکوت خود در گوشه‌ای نظاره‌گر حادثه عاشورا بودند را افرادی دانست که نتوانسته بودند خود را اصلاح کنند و حق را به درستی دریافت کنند.
ایزدی با اشاره به فرازی از زیارت عاشورا یادآور شد: آنهایی که سکوت کردند و در راه کشته شدن امام حسین(ع) و یارانش قدمی را برداشتند روزی مورد مواخذه قرار می‌گیرند.
امام جمعه طرقبه در ادامه به گسترش زیبایی‌ها در جامعه اسلامی اشاره و تأکید کرد: باید زیبایی‌های قیام عاشورا و همچنین روش و سیره پیامبر اسلام و ائمه معصومین(ع) در جامعه نهادینه شود.
وی تصریح کرد: امام حسین(ع) در هیاهوی جنگ هم از نماز اول وقت فراموش و غفلت نکردند و نماز را به جماعت خواندند تا پیامی را به نسل‌های بعد منتقل کرده باشند.
ایزدی اذعان داشت: کسی که عشق امام حسین(ع) را دارد و در عزاداری‌های ماه محرم حضور پیدا می‌کند و به امام حسین(ع) و یارانش عشق می‌ورزد مطمئنا باید در نخستین مرحله نماز را با اهمیت به پا دارد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول