اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور بانوان و خانواده آبپخش:

برگزاری گفتمان‌های عاشورایی در آبپخش

خبرگزاری فارس: مسئول امور بانوان و خانواده بخش آبپخش از برگزاری گفتمان‌های عاشورایی در مجالس عزاداری بانوان در آبپخش خبر داد.

برگزاری گفتمان‌های عاشورایی در آبپخش
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش فاطمه جهان‌افروز در نشست هماهنگی عزاداری سالار شهیدان در آبپخش اظهار داشت: مراسمات عزاداری که در ماه محرم در هیئأت عزاداری و تکایا برگزار می‌شود تاثیر بسزایی در تبیین واقعه عظیم عاشورا در اذهان اقشار و آحاد مختلف جامعه دارد و در مجالس عزاداری باید به این مهم توجه شود.
وی از برگزاری گفتمان‌های عاشورایی توسط کمیته بانوان آبپخش خبر داد و افزود: کمیته امور بانوان بخشداری آبپخش در راستای دستیابی به این حقیقت والا و آشنایی هرچه بیشتر بانوان آبپخشی با ابعاد گوناگون واقعه عظیم عاشورا اقدام به برگزاری گفتمان و پرسش و پاسخ‌های عاشورایی کرده است.
جهان‌افروز ادامه داد: قیام عاشورا ابعاد فلسفی و حقیقتی گوناگونی دارد و با بحث و گفتمان در این زمینه می‌توان به حقایق والای این واقعیت مهم پی برد.
مسئول امور بانوان و خانواده آبپخش خاطرنشان کرد: شهدایی که با اخلاص جان خود را فدای دین و میهن کردند همان عزاداران حسینی بودند که عمر خود را در این هیئت‌ها سپری کردند.
جهان‌افروز در همین راستا ابراز داشت: امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا برای دفاع از حقانیت دین مبین اسلام و سنت نبوی تلاش کردند و امروز نیز می‌توان با الگوبرداری از ابعاد شخصیتی و رفتاری آن بزرگواران به خیر و سعادت در دنیا و آخرت دست‌ یافت.
وی گفت: هیئت‌های مذهبی و عزاداری در زمینه هویت‌بخشی و الگوسازی نقش تأثیرگذاری دارند و وعاظ و مداحان در مجالس عاشورایی و عزاداری‌های ایام محرم برای دست‌یابی به این حقیقت باید از مفاهیم اصیل و واقعی حادثه عاشورا استفاده کنند.
این مسئول عنوان کرد: حضرت سید‌الشهداء(ع) برای اقامه فریضه الهی "امر به معروف و نهی از منکر" در جامعه قیام کردند و امروز بر همگان واجب است چون حضرت اباعبدالله‌ الحسین(ع) برای اقامه این فریضه مهم الهی که خیر و سعادت دنیا و آخرت افراد را به دنبال دارد تلاش کنند.
مسئول امور بانوان و خانواده بخشداری آبپخش خاطرنشان کرد: در این برهه از زمان دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ اقدامی برای سست کردن پایه‌های اعتقادی مردم فروگذار نکرده و هیئأت مذهبی و تکایا در محلات نقش و وظیفه سنگینی در زنده نگه‌داشتن اهداف والای قیام عاشورا و تقویت بنیه اعتقادی افراد دارند.
جهان‌افروز با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها در تقویت بنیه اعتقادی و دینی آینده‌سازان جامعه تاکید کرد: خانواده‌ها و اولیا باید خود را موظف بدانند تا فرزندان و جگرگوشه‌های خود را با مفاهیم ارزشمند قیام عاشورا و سیره ائمه اطهار (ع) آشنا کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول