اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصار‌المهدی زنجان:

ترویج فرهنگ امر به معروف در جامعه ضرورت دارد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصار‌المهدی (عج) زنجان بر ضرورت تشویق جامعه به سوی ترویج فرهنگ امر به معروف و جلوگیری از منکرات تاکید کرد.

ترویج فرهنگ امر به معروف در جامعه ضرورت دارد
حجت‌الاسلام علی معبودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: یکی از دستورات مهم و اساسی دین مبین اسلام در راستای تقویت سلامت جامعه توجه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
وی یادآور شد: اجرای مطلوب فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه موجب سلامت جامعه شده و زندگی انسان‌ها توام با سعادت می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: اگر انسان‌ها زندگی توام با سعادت را خواهان هستند باید به این فریضه در جامعه توجه کرده و آمر به معروف و ناهی از منکر باشند‌.
وی تصریح کرد: پرهیز از قانون‌شکنی و مرز شکنی رسالت همه افراد جامعه است که باید به این امر توجه ویژه داشته و همه مردم جامعه به آن توجه کنند.
حجت‌الاسلام معبودی بیان داشت: اگر خواهان ترقی و پیشرفت جامعه بوده و سعادت جامعه برایمان مهم است ضروری است آمر به دستورات الهی بوده و با زمینه‌های بروز فساد در جامعه مقابله کرد.
وی با بیان اینکه مقابله با بروز زمینه‌های فساد از ارزش‌های مورد توجه اسلام است، افزود: رعایت حدود الهی جامعه را به سوی پیشرفت و تعالی سوق می‌دهد.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصار‌المهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: نهادینه کردن گفتمان اسلامی و توجه به قوانین و ارزش‌های اسلامی موجب پیشرفت جامعه و عدم توجه به این گفتمان موجب سقوط جامعه می‌شود.
وی بیان داشت: اگر در هر برهه‌ای از زمان فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رعایت شود جامعه سلامت کامل داشته و در صورتی که به این امر مهم توجه نشود، جامعه دچار بی‌قانونی و هرج و مرج می‌شود، چرا که هر جامعه‌ای نیازمند قانون و رعایت آن است.
حجت‌الاسلام معبودی بر ضرورت تشویق جامعه به سوی ترویج فرهنگ امر به معروف و جلوگیری از منکرات تاکید کرد و یادآور شد: اگر در جامعه‌ای به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فریضه الهی و واجب توجه ‌شود، موفقیت‌های چشمگیری به دست می‌آید.
وی تصریح کرد: اگر جامعه بر اساس گفتمان امر به معروف تعریف شده و اهداف آن را دنبال کند به سوی تعالی گام برداشته و جامعه‌ای که به این امر توجه نمی‌کند، به بیراهه می‌رود.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصار‌المهدی (عج) استان زنجان مهم‌ترین زمینه بروز امر به معروف و نهی از منکر را رعایت حدود الهی و منع قانون‌شکنی عنوان کرد و افزود: همه آحاد جامعه موظف به رعایت قانون و عدم قانون‌گریزی هستند.
وی با بیان اینکه وظیفه همه مردم است که در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش کنند، تصریح کرد: جامعه‌ای مترقی تلقی می‌شود که این فریضه را در میان همه مردم گسترش داده و برنامه‌ریزی مطلوبی در این زمینه دارد.
حجت‌الاسلام معبودی بر لزوم نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های متولی فرهنگ و نخبگان جامعه نقش ویژه‌تری در این زمینه به عهده دارند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول