اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار یزد:

امر به معروف فراموش شده است

خبرگزاری فارس: استاندار یزد گفت: سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها در توجه به این فریضه الهی است که در حال حاضر نیز به فراموشی سپرده شده است.

امر به معروف فراموش شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان محمدرضا فلاح‌زاده صبح امروز در حسینیه ثارالله اردکان با تسلیت به مناسبت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) به دلایل و زمینه‌های وقوع حادثه کربلا اشاره کرد و اظهار داشت: یزید با دسیسه معاویه و با توطئه و نیرنگ عمروعاص به ناحق و با ناجوانمردی به خلافت باطل رسید.
وی ادامه داد: معاویه برخلاف صلح نامه‌اش با امام حسن مجتبی(ع) که در آن قید شده بود پس از معاویه امام حسن (ع) و در صورت رحلت وی امام حسین (ع) به خلافت می‌رسد، پسر فاسد و لاابالی خود یزید را به عنوان خلیفه و امیرالمومنین (ع) به مردم معرفی کرد.
استاندار یزد با اشاره به دلایل هجرت امام حسین (ع) به کوفه بیان کرد: وقتی به ایشان گفتند مردم کوفه پیمان‌شکنی می‌کنند و با حضرت علی (ع) نیز ناجوانمردانه عمل کرده‌اند راسخ و استوار بر تصمیم خود ماند و راه کوفه را در پیش گرفت.
فلاح‌زاده ادامه داد: امام حسین (ع) در جواب کسانی که ایشان را از مهاجرت به کوفه منع می‌کردند، گفت: خداوند خواسته حسین را در جامه خونین شهادت و اهل بیتش را در جامعه اسارت ببیند و من نیز به تقدیر خداوند گردن خواهم نهاد.
وی ضمن پرداختن به محورهای قیام سیدالشهدا(ع) گفت: یکی از اهداف ایشان از قیام تاریخی شان احیای سنت پیامبر اعظم (ص) که در آن زمانه به فراموشی سپرده شده بود، است.
استاندار یزد ادامه داد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از دیگر اهداف سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در زمانه استحاله جامعه اسلامی به فساد، بی بندوباری، دنیاپرستی، بدعت، ظلم و بیداد بود.
فلاح‌زاده با بیان اینکه امام حسین (ع) مخالف اسلام واپسگرا بود تصریح کرد: ایشان با هدف مبارزه و تقابل با تحجر و متحجران، بدعت، جهالت و تاریک اندیشی عزم خود را برای نبرد با یزید جزم کردند.
رئیس شورای تامین استان یزد با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای در راستای اشاعه همه خوبی‌ها و نهی از همه زشتی‌ها و پلیدی‌هاست، گفت: سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها در توجه به این فریضه الهی است که در حال حاضر نیز به فراموشی سپرده شده است.
فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) می‌خواست اسلام ناب، اسلام وحی، اسلام قرآن و اسلام ناب محمد رسول الله (ص) را در جامعه پیاده کند.
استاندار یزد اضافه کرد: مجالس روضه خوانی، زیارت عاشورا و سایر ادعیه مذهبی، کار فرهنگی، زکات، صدقه و خیرات، رعایت و احترام به حقوق والدین و اخلاق نیکو از جمله مصادیق نیکی ها و خوبی هاست.
وی خاطرنشان کرد: تلاش در عرصه برقراری امنیت و آرامش مردم، عمران و آبادانی کشور، احترام به همسایه و بزرگان همچنین جهاد به وسیله زبان و عمل از دیگر مصادیق خوبی‌ها در همه دوران‌هاست.
فلاح زاده با اشاره به درایت و هوشیاری رهبر فرزانه انقلاب در نامگذاری امسال به سال جهاد اقتصادی گفت: 9 وجه از 10 وجه عبادت را کار، تلاش، مجاهدت در راه خدا و کسب روزی حلال تشکیل می دهد و اساسا اسلام با تنبلی، افسردگی و سستی میانه‌ای ندارد.
استاندار یزد تشکیل حکومت عدل اسلامی را یکی دیگر از مصادیق خوبی‌ها عنوان کرد و افزود: از بین 226 کشور مسلمان در جهان تنها ایران اسلامی است که حکومت شیعه آل محمد (ص) به معنی واقعی کلمه در آن برقرار است.
وی به پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 1357 نیز اشاره کرد و اظهار داشت: هنر معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) این بود که توانست با توکل به خدا و پشتوانه مردم حکومت اسلامی حقیقی را پس از 1400 سال در کشور ایجاد نماید.
فلاح‌زاده عنوان کرد: در کشوری که افسار حکومت فاسدش به دست اجانب طماع و متکبر بود و بابت غارت کردن ذخایر این سرزمین حق توحش از دربار وابسته و غرب زده پهلوی دریافت می‌کردند، برقراری حکومت اسلامی که متکی به آرای مردم باشد به معجزه شباهت داشت.
وی یادآور شد: به این دلیل که مستکبران از نخستین پیروزی انقلاب اسلامی برای به زانو درآوردن کشوری که با توجه ائمه اطهار (ع)، درایت ولایت‌فقیه و کار و تلاش مستمر مردم و مسئولان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد، از هیچ دسیسه و فتنه ای دریغ نکرده و نمی کنند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول