اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور جلوگیری از هدررفت منابع آبی پیشنهاد شد؛

ضرورت ایجاد تعاونی آب‌بران در آبپخش

خبرگزاری فارس: نماینده شوراهای اسلامی بخش آبپخش در امور باغداران گفت: تشکیل تعاونی آب‌بران سبب جلوگیری از هدررفت منابع آبی می‌شود که با توجه به بحران خشکسالی انجام این کار، امری لازم و ضروری است.

ضرورت ایجاد تعاونی آب‌بران در آبپخش
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، حسن فریبرزی شامگاه دوشنبه در نشست تشکیل تعاونی آب‌بران بخش آبپخش اظهار داشت: تشکیل تعاونی‌های آب‌بران از برنامه‌های دولت در برنامه پنجم توسعه است و باید مسئولان در انجام آن تلاش و دقت نظر کافی را داشته باشند.
وی افزود:‌ مقام معظم رهبری بر اجرای برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران تاکیدات فراوانی داشته‌اند و این امر می‌طلبد مسئولان با حساسیت بیشتری در راستای اجرای اهداف این برنامه تلاش کنند و آن را در رأس فعالیت‌های کاری خود قرار دهند.
فریبرزی کشاورزی را از عوامل رشد و توسعه اقتصاد کشور دانست و اذعان داشت: کشاورزی از صنایع مهمی است که در جهان پیشرفته امروز مورد توجه تمامی کشورهاست و ما نیز باید زمینه و بستر مناسب برای رشد و توسعه کشاورزی را در ایران اسلامی مهیا سازیم.
نماینده شوراهای اسلامی بخش آبپخش در امور باغداران یادآور شد: تشکیل تعاونی آب‌بران یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند سبب رشد و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی شود و باید با حمایت‌های لازم زمینه شکل‌گیری این تشکل مردمی فراهم شود.
فریبرزی خاطرنشان کرد: با تشکیل تعاونی آب‌بران مدیریت منابع محدود آبی به کشاورزان که عامل اصلی استفاده از آب‌های کشاورزی هستند سپرده می‌شود و این امر تاثیر بسزایی در جلوگیری از هدررفت منابع ارزشمند آبی در سال‌هایی که در بحران خشکسالی هستیم، دارد.
وی ادامه داد: فاصله طولانی میان دوره‌های آبیاری سبب شده که کشاورزان حجم استخرهای موجود در مزارع و باغ‌های خود را افزایش دهند که این امر از لحاظ علم کشاورزی برای اراضی کشاورزی مضر است.
نماینده شوراهای اسلامی بخش آبپخش در امور باغداران ابراز داشت: افزایش حجم استخرهای آبیاری سبب زه‌دار شدن اراضی کشاورزی و پاکسازی املاح و کودهای شیمیایی می‌شود که این موضوع برای کشاورزان زیان‌آور است.
این کارشناس کشاورزی تشکیل تعاونی آب‌بران را عاملی مهم در کوتاه‌شدن فاصله دوره‌های آبیاری دانست و خاطرنشان کرد: با تشکیل تعاونی آب‌بران و واگذاری مدیریت منابع آبی به کشاورزان می‌توان دوره‌های آبیاری را افزایش و حجم آب هر دوره را کاهش داد که این امر سبب افزایش کیفیت محصولات کشاورزی می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول