اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور زنجان:

امر به معروف موجب برپایی واجبات الهی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور زنجان گفت: امر به معروف و نهی از منکر موجب بر پا شدن واجبات الهی در جامعه می‌شود.

امر به معروف موجب برپایی واجبات الهی می‌شود
سید محمد موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از فرایض بسیار مهم در دین است، که همه افراد وظیفه سنگینی در برابر انجام آن دارند.
وی با بیان اینکه امر به معروف واداشتن افراد به انجام واجبات و اوامر الهی است، ادامه داد: نهی از منکر نیز بازداشتن افراد از منکرات است.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان زنجان با اشاره به اهمیت بسیار زیاد امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یادآور شد: در آموزه‌های دینی نیز تاکید بسیاری بر این موضوع شده است.
وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از وجه تمایز‌های مسلمانان با سایر ادیان است.
موسوی با اشاره به آیه 11 سوره آل‌عمران اضافه کرد: این آیه یکی از آیه‌هایی است که در آن به صورت مشخص بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده است.
وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت جامعه است، افزود: همه افراد باید مسئولیت خود را در قبال این امر به نحو احسن انجام دهند.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان زنجان با اشاره به اینکه امر به معروف موجب بر پا شدن واجبات الهی می‌شود، اضافه کرد: فراهم کردن زمینه مناسب برای مخالفت با زورگویان و ستمگران نیز از مواردی است که در نتیجه انجام امر به معروف به وجود می‌آید.
وی ایجاد امنیت اعتقادی و اجتماعی را نیز از نتایج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد و افزود: انجام امر به معروف و نهی از منکر موجب اصلاح دین و دنیای مردم می‌شود.
موسوی با اشاره به برخی از ویژگی‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر ادامه داد: افرادی که اقدام به این عمل می‌کنند، متوجه مسئولیت خود در برابر جامعه هستند.
وی با اشاره به اینکه انجام امر به معروف و نهی از منکر دارای شرایط خاصی است، اضافه کرد: هر شخصی مجاز به امر به معروف و نهی از منکر نبوده و انجام این عمل باید به شیوه خاص خود صورت گیرد.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان زنجان با اشاره به برخی از آثار مثبت انجام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: خود پیامبر نیز بر این امر تاکید بسیاری داشته‌اند.
وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر موجب اصلاح فرد خطا کار می‌شود، اضافه کرد: همچنین این امر موضوع شریک شدن فرد آمر و ناهی در ثواب اعمال اصلاح شده، می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول