اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف خراسان جنوبی:

فرهنگ‌سازی درست رشد موقوفات را به‌دنبال دارد

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی رشد آمار موقوفات را نیازمند یک فرهنگ‌سازی درست دانست و گفت: امروز تمام تلاش ما بر این است تا با اطلاع‌رسانی درست بتوانیم بیش از گذشته فرهنگ وقف را گسترش دهیم.

فرهنگ‌سازی درست رشد موقوفات را به‌دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محسن‌ مؤمنی‌مقدم اظهار داشت: عواید و درآمد‌های موقوفه‌های خراسان جنوبی طبق نیت واقفان در اموراتی چون حفظ و نگه‌داری موقوفات، نیات مذهبی، نیات خیریه، اجتماعی، عتبات و عالیات، مدارس علوم دینی، مساجد، بقاع و اماکن متبرکه هزینه شده است.

وی افزود: اجرای دقیق نیات واقفان خیراندیش و نیکوکار از جمله وظایف اساسی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر اجرای دقیق نیت واقفان تأکید بسیار زیادی دارند و اوقاف و امور خیریه موظف است موقوفاتی را که به عنوان امانت در اختیار دارد طبق نیات واقفان نیک‌اندیش عمل کند.

مؤمنی‌مقدم از مستاجران و کسانی که متصرف موقوفات هستند خواست تا همسو با اجرای دقیق نیت واقفان خیراندیش و نیکوکار حقوق موقوفات را پرداخت کنند تا در اجر و پاداش آن شریک باشند.

وی با بیان اینکه درخزاسان جنوبی زمینه‌های لازم برای تحقق نیت واقف به‌خوبی فراهم شده است، اذعان داشت: این امر راهی برای اعتمادسازی بیشتر مردم به عملکرد اداره‌ کل اوقاف و به تبع آن افزایش موقوفات در سال‌های اخیر شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: راهکار احیای فرهنگ وقف در جامعه این است که نیت واقفان ملموس بوده و در جامعه انعکاس یابد.

مؤمنی‌مقدم تصریح کرد: اعتمادسازی اداره اوقاف و امور خیریه میان مردم برای احیای فرهنگ وقف بسیار مهم است.

انتهای پیام/22482/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول