اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

وقف مهم‌ترین مولفه در اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند و یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی، وقف است.

وقف مهم‌ترین مولفه در اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی؛ محمدطاهر گرایلی اظهار داشت: وقف به عنوان یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی باید در برنامه‌ریزی کلان کشور و در سیاست‌گذاری‌ها دیده شود.

وی افزود: معمولاً به وقف یک بعدی نگاه می‌شود در حالی که وقف یک موضوع چند وجهی شامل اقتصادی، دینی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: بعد اقتصادی وقف کمتر مورد توجه قرار گرفته به گونه‌ای که در سیاست‌های کلی نظام در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به این مساله پرداخته نشده است.

گرایلی ادامه داد: واقفان در وقف نامه‌های خود همواره تاکید کرده‌اند که از محل عواید و درآمد موقوفات و نه اصل موقوفه به امور خیریه از جمله کمک به فقرا، طلاب علوم دینی، دانش‌آموزان، دانشجویان، جوانان در آستانه ازدواج و بیماران پرداخته شود.

وی با بیان اینکه موقوفات یک امانت در اختیار مدیران اوقاف است، افزود: مقام معظم رهبری در سال 90، وقف را یک نهاد ممتاز دینی و در سال 91 آن را یکی از برجسته‌ترین کارهای اقتصادی کشور توصیف کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اذعان داشت: اداره اقتصادی وقف ضروری است چرا که دشمن امروز تحریم‌های اقتصادی را به تعبیر خود بصورت فلج کننده علیه کشور بکار گرفته است اما به لطف خداوند موفق نشده است و اگر موقوفات به صورت صحیح و اقتصادی اداره شوند و در راه خدا مصرف گردند، برکات فراوانی را نصیب جامعه می‌کند و باید این سرمایه را بعنوان یک جهاد فی سبیل الله بسوی بهره‌برداری صحیح به پیش ببریم تا نیات واقف را عملیاتی کنیم و از آنجا که اقتصاد مقاومتی به تعبیر مقام معظم رهبری مقاوم کردن اقتصاد در برابر اتفاقات بیرونی است، می‌توان گفت یکی از راهکارهای مهم اقتصاد مقاومتی وقف است.

گرایلی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری طی 2 سال اخیر بر ایجاد عرصه‌های جدید وقف همچون پزشکی، توسعه علم و دانش، محیط زیست و ترویج دین تاکید داشتند، گفت: جایگاه اقتصاد وقف باید در برنامه‌ریزی کلان کشور و در سیاست گذاری‌ها نیز دیده شود زیرا وقف به عنوان یک سرمایه ملی، عقبه الهی و دینی دارد و پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز بر روی آن تاکید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه وقف به عنوان یک مدل اقتصادی و اسلامی در حکومت دینی و اسلامی ایران باید احیاء شود، تصریح کرد: عادلانه بودن ثروت و کاهش فاصله طبقاتی از اثرات وقف است و این فرهنگ حسنه، دهک‌های پایینی کشور را مورد توجه دارد.

انتهای پیام/22482/ل/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول