اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

وقف راهی برای ریشه‌کن کردن فقر است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از وقف به عنوان یک پدیده مهم اقتصادی یاد کرد و گفت: این آموزه دینی با رفع نیازهای مردم و ایجاد محلی برای ارتزاق آن‌ها در ریشه کردن فقر در اجتماع و کمک به جامعه اسلامی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وقف راهی برای ریشه‌کن کردن فقر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدطاهر گرایلی با بیان اینکه وقف پشتوانه غنی برای ترویج فرهنگ دین است، اظهار داشت: وقف نمونه بارز از خود گذشتگی برای همنوعان است که سبب شاد کردن مومنان و رفع گرفتاری آن‌ها می‌شود.

وی وقف را از بهترین و موثرترین شیوه‌های تکامل اجتماعی، بذل و بخشش و انفاق در راه خدا دانست و تصریح کرد: ثمرات وقف بر هیچ‌کس پوشیده نیست و واقف بیشتر از هر کسی از ثمرات آن بهره‌مند می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، گسترش سنت حسنه وقف در سطح جامعه را عاملی موثر در بهره‌مندی هر چه بیشتر جامعه از برکات اقتصادی و فرهنگی دانست و ادامه داد: با این عمل نه تنها مال موقوفه بلکه آثار جانبی این عمل نیز به نورانیت فرد می‌افزاید.

گرایلی با بیان اینکه مهم‌ترین کارکرد وقف در جامعه اسلامی از گذشته‌های دور تاکنون کارکرد فرهنگی و آموزشی است، افزود: ابعاد آموزشی و فرهنگی وقف در جوامع اسلامی بسیار گسترده است به طوری که وقف به عنوان یک منبع مستمر مالی مراکز علمی، پشتوانه مردمی داشته و تاسیس مدارس و حوزه‌های علمیه و تامین هزینه‌های آن از جمله مهم‌ترین کارکردهای وقف در حوزه فرهنگی است.

وی استفاده از درآمدهای وقف برای ساخت مساجد و اماکن مذهبی، دانشگاه‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی، تاسیس کتابخانه‌های تخصصی و عمومی، برگزاری کنگره علمی و پژوهشی، برگزاری مراسم بزرگداشت ائمه اطهار و فعالیت‌های علمی و تبلیغی در راستای ترویج سیره اهل‌بیت (ع) را از سایر کارکردهای فرهنگی و آموزشی وقف دانست.

انتهای پیام/22482/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول