اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته آینده صورت می‌گیرد

آغاز حرکت کاروان‌های پیاده به حرم امام رضا(ع) از بیرجند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: حرکت کاروان‌های پیاده بیرجند به مقصد حرم امام رضا(ع) چهارشنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

آغاز حرکت کاروان‌های پیاده به حرم امام رضا(ع) از بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری مسابقات متفاوت در استان با محورهای استان‌های متفاوت در ارتباط با عکاسی با دبیرخانه گلستان و خاطره نویسی با محدودیت کاروان‌های پیاده انجام می‌شود.

وی ادامه داد: محورهای مسابقه شامل اوقات فراغت در سفر به حرم امام رضا(ع)، حلقه‌های معرفت در کاروان‌های پیاده، شوخی و طنز، نخستین نگاه به حرم رضوی، معنویت در سفر، امدادگران در سفر، سختی‌ها و مشکلات در سفر، حجاب و عفاف در سفر، بهترین ‌همسفر در سفر، علما و روحانیون در سفر و بهلول و ابوتراب در سفر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: این مسابقه مورد داوری قرار می‌گیرد و به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا می‌شود.

گرایلی تصریح کرد: این جوایز شامل کمک‌هزینه سفر به عمره، کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات و کمک‌هزینه سفر به قم است.

وی با اشاره به تعداد افرادی که در سال‌های گذشته به صورت پیاده در خراسان جنوبی به حرم امام رضا(ع) مشرف شدند، گفت: در سال 82 تعداد 23 هزار و 198 نفر، در سال 86 تعداد 48 هزار نفر و در سال گذشته تعداد 136 هزار نفر بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این‌که تعداد افرادی که در سال گذشته به صورت پیاده به مشهد مشرف شدند، اضافه کرد: از تعداد 136 هزار نفر، 39 درصد آنها 50 سال به بالا، 25 درصد آنها 30 تا 50 سال، 8 درصد آنها 30 سال به بالا، 23 درصد آنها 20 ساله، چهار درصد آنها زیر 10 سال، یک درصد آنها کودک شیرخوار بوده است.

گرایلی یادآور شد: از این تعداد زائری که پیاده از خراسان جنوبی به  حرم امام رضا رفته‌اند 23 درصد آنها زن و 62 درصد آنها مرد بوده‌اند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تعداد 650 نفر زائر پیاده از بیرجند عازم به مشهد شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اذعان داشت: امسال حرکت زائران پیاده به مشهد، در بیرجند از هفته آینده بعد از ظهر چهارشنبه انجام می‌شود و حرکت کاروان‌های پیاده 12 روز طول می‌کشد که به مشهد برسند.

انتهای پیام/69024/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول