اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی عنوان کرد

همه واقف باشیم؛ از وقف یک کتاب تا وقف یک ملک

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تبیین موضوع همه واقف باشیم، گفت: وقف یک کتاب به اندازه وقف یک ملک می‌تواند در رفع نیازهای جامعه اثرگذار باشد.

همه واقف باشیم؛ از وقف یک کتاب تا وقف یک ملک

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی با اشاره به این نکته که مردم با آشنایی عواید وقف می‌توانند بهتر در این راه نیک گام بردارند، اظهار داشت: وقف یک امر فراگیر است که هیچ محدودیتی در آن راه وجود ندارد.

وی به تشریح فواید وقف‌های مشارکتی پرداخت و افزود: ما می‌توانیم به صورت مشارکتی با دوستان و اقوام خود یک مالی را وقف کنیم بنابراین اگر مردم آگاه باشند، راحت‌تر می‌توانند، وقف‌های جدید انجام دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: وقف برای امور قرآنی،‌ اشتغال جوانان، زوج‌های جوان، پژوهش، آموزش و امور فرهنگی از مهم‌ترین نیازهای امروز جامعه ما است که مردم می‌توانند برای این نیازها وقف کنند.

گرایلی با تاکید بر اینکه مردم باید توسط رسانه‌ها با وقف‌های مشارکتی، گروهی و جمعی آشنا شوند، گفت: نقش رسانه‌ها در تبیین وقف‌های مشارکتی بسیار گسترده و مهم است.

وی ادامه داد: اگر مردم بدانند، بسیاری از مشکلات جامعه توسط منابع مالی واقفان خیراندیش گذشته وقف شد و بعد از سالیان سال به نیت واقفان عمل می‌شود به انجام وقف‌های جدید تشویق می‌شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اذعان داشت: مردم باید بدانند به هر شکلی و هر نیت و مبلغی می‌توان وقف کرد و این سبب می‌شود مردم آشنایی بیشتری با آن پیدا کنند و نیات خیر خود را در قالب وقف عملی نمایند به طوری که از وقف یک کتاب تا وقف یک ملک می‌توان انجام داد.

گرایلی خواستار افزایش وقف‌های مشارکتی در استان شد و اضافه کرد: افرادی که قادر نیستند به تنهایی وقف داشته باشند، می‌توانند به وقف‌های مشارکتی اقدام کنند.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر شاهد افزایش وقف‌های مشارکتی بوده‌ایم و همچنان نیاز است در این مسیر فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: ترویج وقف‌های مشارکتی عاملی مهم در رفع نیازها و مشکلات جامعه می‌باشد و برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه تلاش کرد.

گرایلی با تشریح اهمیت وقف و نقش آن در جامعه، افزود: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و مشارکت اقشار مختلف مردم است.

وی بر لزوم تهیه و تدوین برنامه منسجم و اصولی برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و متذکر شد: با نهادینه کردن فرهنگ وقف مشارکتی، بسیاری از مشکلات موجود در جامعه رفع می‌شود.

انتهای پیام/22482/ل/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول