اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه فردوس خبر داد

رشد 10 برابر موقوفات در خراسان جنوبی

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه فردوس از رشد 10 برابری موقوفات در خراسان جنوبی خبر داد.

رشد 10 برابر موقوفات در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام و المسلمین جواد طلایی در بین‌الصلاتین نماز جمعه شهرستان فردوس اظهار کرد: برخی از مراسمات ماه محرم و صفر به برکت وجود موقوفاتی برگزار شد که گذشتگان ما انجام داده‌اند و هنوز نیز ادامه دارد.

وی گفت: احیای موقوفات از وظایف ذاتی سازمان اوقاف است چه بسا موقوفاتی که بر اثر گذر زمان و حوادث طبیعی به دست فراموشی سپرده شده‌اند و در حال حاضر این موقوفات باید احیاء شوند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه فردوس افزود: از ابتدای سال جاری برای تعداد 53 مورد وقف سند صادر شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این تعداد به 70 مورد سند افزایش یابد.

اعتمادسازی به وقف از اولویت‌های اوقاف است

طلایی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع اوقاف، تصریح کرد: ایجاد وقف‌های جدید با نیات جدید و نیز افزایش اعتمادسازی به اوقاف از دیگر اولویت‌های کاری سازمان اوقاف است که اعتمادسازی با نظارت بر عملکرد اوقاف توسط سامانه جامع انجام می‌شود.

وی یادآور شد: از سال 88 تا 90 تنها تعداد 23 مورد وقف در خراسان جنوبی انجام شد که این تعداد در سال‌های 90 تا 92 به 230 مورد افزایش یافت و می‌توان گفت که از رشد 10 برابری برخوردار بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه فردوس متذکر شد: با توجه به اینکه وقف باید ثبت شود و از سند نیز برخوردار باشد از واقفان خواست که چنانچه وقفی برای مسجد یا هیئت مذهبی شهر یا روستای خود انجام می‌دهند اداره اوقاف را در جریان این وقف قرار دهند.

طلایی اضافه کرد: گاهی برخی از افراد کتابی را به مسجد محل خود اهدا می‌کنند و این در حالی است که اهدای همین یک جلد کتاب خود نوعی وقف است و باید جامعه را به سمت و سوی وقف‌های جدید با نیات جدید پیش برد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری بیش از 15 مورد وقف جدید در شهرستان فردوس انجام شده که این موقوفات با نیات جدیدی همچون کمک به کاربران فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات دینی و فرهنگ‌سازی برای برگزاری نمازجماعت در نوجوانان صورت گرفته است.

در پایان نماز عبادی، سیاسی جمعه شهرستان فردوس از تعداد سه واقفی که در آغاز هفته وقف، با نیات جدید وقف‌هایی را انجام داده بودند و نیز اصحاب رسانه تجلیل شد.

انتهای پیام/89007/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول