اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفت

اخذ 427 سند مالکیت موقوفات در خراسان جنوبی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 427 سند مالکیت موقوفات در خراسان جنوبی اخذ شده است.

اخذ 427 سند مالکیت موقوفات در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد طاهر گرایلی اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین اقداماتی که موقوفات استان را تثبیت کرده و از تجاوز و تعرض به آنها جلوگیری می‌کند اخذ سند مالکیت رقبات موقوفات است.

وی با بیان اینکه 427 از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون 427 سند مالکیت موقوفات در خراسان جنوبی اخذ شده است، ادامه داد: تعداد اسناد اخذ شده در بیرجند 250، فردوس 51، قاین 35، سرایان 12، طبس 18، بشرویه دو، خوسف 9 و نهبندان 50 مورد است.

تهیه 1320 نقشه UTM موقوقات در خراسان جنوبی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همچنین از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک‌هزار و 320 نقشه UTM  به تفکیک شهرستان‌ها، بیرجند 942، قاین 83، فردوس پنج، سربیشه 30، سرایان 90، زیرکوه هشت و نهبندان 90 نقشه تهیه و به ادارات ثبت اسناد ارائه شده است.

گرایلی یادآور شد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری سازمان اوقاف مکلف است نسبت به ثبت موقوفات بلامعارضی که صحت وقف آن محرز و تاکنون ثبت نشده‌ است اقدام کند. 

وی با اشاره به اینکه وقتی وضعیت ثبتی این اماکن مشخص شود برای حفظ حقوق آن می‌توان راحت‌تر اقدام کرد، اضافه کرد: یکی از مستندات دعوی دلیل مالکیت است و یا اگر به حریم آن تجاوز و تعرضی شود حدود و مساحت ملک موقوفه با وجود سند مالکیت روشن می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه اخذ سند برای موقوفات یک امر ضروری محسوب می‌شود، اذعان داشت: اخذ سند برای موقوفات امری خطیر است که در گذر زمان موقوفات را از دست‌اند‌ازی سودجویان باز داشته و حفظ اصل موقوفه را تضمین می‌کند.

گرایلی تصریح کرد: وظیفه ما در احیاء و تثبیت موقوفات سنگین است چرا که موقوفات متعلق به اهل‌بیت‌(ع) بوده و خدمت به موقوفات نوعی وظیفه شرعی و دینی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/22482/خ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول