اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط‌‌عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

رسانه‌ها حلاوت و شیرینی وقف را به ذائقه مردم بچشانند

مدیر روابط‌عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به نقش رسانه‌ها در تبیین خدمات و برکات وقف گفت: یکی از آثار و برکات همایش وقف و رسانه، باید آگاهی‌بخشی به مردم و چشاندن شیرینی این سنت حسنه به کام مردم باشد.

رسانه‌ها حلاوت و شیرینی وقف را به ذائقه مردم بچشانند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، محمود کلاشی اظهار داشت: ما باید ببینیم که نگاه مردم به وقف چیست و برگزاری همایش وقف و رسانه در این زمینه چگونه می‌تواند نگاه مردم را به موضوع وقف تبیین و تنظیم کند.

وی با خطاب قرار دادن اصحاب رسانه برای تبیین جایگاه وقف در جامعه تصریح کرد: رسانه‌ها باید افکار عمومی مردم را در مورد وقف تبیین و با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری، ابهامات را از اذهان عمومی برطرف کنند.

مدیر روابط‌عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خواستار تبیین دستاوردهای چند ساله اوقاف استان شد و افزود: هنر ما باید تبیین فرهنگ وقف از زبان دیگران باشد و نظر مردم را در مورد اقدامات اوقاف باید جویا شویم.

کلاشی اهمیت رسانه‌های مکتوب و کتاب را مورد تأکید قرار داد و ادامه داد: باید بررسی کرد چند کار علمی و مقاله ماندگار در مورد وقف نوشته شده است و این موضوع باید جمع‌بندی و ارائه شده و در راستای تقویت این امر تلاش شود.

وی یادآور شد: باید از ظرفیت‌های موجود در استان برای تبیین و تعریف جایگاه وقف به نحو احسن استفاده شود.

مدیر روابط‌عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اذعان داشت: بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، روابط‌عمومی‌ها و هیئت‌های مذهبی می‌تواند به عنوان رسانه‌های فراگیر مورد استفاده قرار گیرد.

کلاشی بر بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های مرجع مثل وعاظ و خطبا، ورزشکاران و هنرمندان برای تبیین اهداف وقف تأکید کرد.

وی گفت: باید قلمرو رسانه را شناسایی و وقف را در همه عرصه‌ها مورد توجه قرار داد، قلمرو تبلیغ می‌تواند کانون کوچک خانواده و یا کانون‌های بزرگ اجتماعی باشد که می‌توان برای هر یک برنامه‌ریزی خاص رسانه‌ای داشت.

مدیر روابط‌عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: همایش وقف و رسانه باید خروجی مثبت داشته باشد و ما باید با اقدامات خود خروجی موفق برای تمام طول سال داشته باشیم و استفاده از متخصصان اهل فن برای این موضوع می‌تواند مفید و موثر باشد.

کلاشی تصریح کرد: ما می‌خواهیم فرهنگ وقف در جامعه رونق پیدا کند و نگاه منفی به وقف از بین برود.

وی بکارگیری شیوه‌های جدید تبلیغ وقف و جذابیت اطلاع‌رسانی را برای مردم خواستار شد و ادامه داد: باید شیوه و راهکاری برای ارائه جذابیت وقف و موقوفات قرار داد.

مدیر روابط‌عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: حضور با برنامه و هدفمند می‌تواند به عنوان نکات کلیدی در ارائه شیوه‌های جذاب وقف موثر باشد.

کلاشی استمرار طرح موضوع وقف در رسانه‌های جمعی را خواستار شد و گفت: باید در طول سال با برنامه‌ریزی مناسب به صورت مستمر برای تبلیغ و مطرح کردن فرهنگ وقف حرکت کرد.

انتهای پیام/22482/ب/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول