اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان:

صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی درمیان نهادینه شود

فرماندار درمیان گفت: برنامه‌های ‌دوازه‌گانه صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی و ادارات شهرستان درمیان تبیین و اجرایی می‌شود.

صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی درمیان نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرستان درمیان اظهار داشت: برنامه‌های دوازه‌گانه حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی شهرستان برابر دستورالعمل ابلاغی در محورهای امور ستادی، آموزش کارکنان، رسیدگی به تخلفات کارکنان، تبلیغات محیطی، تشویقات، تقویت قانون‌گرایی و التزام مدیران به قوانین و مباحث حقوق شهروندی، ارتقاء سطح آگاهی عمومی، ملاقات مردمی، راهنمایی مراجعان، تسهیل در ارائه خدمات و روان‌سازی قوانین و مقررات و همچنین در محور بازرسی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های دولتی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه حقوق شهروندی در قالب فصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته است، افزود: تدوین منشور حقوق شهروندی از سوی دولت نشانگر اهمیت حفظ حقوق مردم و اینکه همه دستگاه‌های دولتی، ادارات و سازمان‌ها ملزم به پرداختن بحث حقوق شهروندی، رعایت حقوق و تکریم مراجعان و مردم هستند.

فرماندار درمیان ادامه داد: ایجاد حساسیت لازم برای تمامی اقشار مردم در شناخت و رعایت حقوق فردی و جمعی از مسائلی است که باید در این ستاد به آن پرداخته شود.

براتی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان درمیان اذعان داشت: احترام به تنوع فرهنگی، مذهبی و قومی مردم، ارتقای بهداشت و درمان شهروندان، حضور و پاسخگویی مدیران در دستگاه‌های اجرایی و استفاده بهینه از امکانات دولتی در راستای رفاه مردم از مهم‌ترین مصادیق صیانت از حقوق شهروندی در این شهرستان مرزی است.

وی تصریح کرد: نهادینه شدن قوانین و صیانت از حقوق شهروندی موجبات افزایش سطح رضایتمندی مردم از مسؤلان و حل بسیاری از مشکلات را فراهم می‌کند.

فرماندار درمیان با اشاره به لزوم ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در صیانت از حقوق شهروندی گفت: ارزیابی تعهدات عملی و فعالیت‌های انجام شده دستگاه‌های اجرایی در زمینه صیانت از حقوق شهروندی از مهم‌ترین وظایف این ستاد است.

براتی با بیان اینکه رعایت حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی در گرو تغییر نگرش و باور کارکنان و احترام به قانون است، تصریح کرد: توسعه حقوق شهروندی، نیازمند آموزش، فرهنگ سازی و ارتقای سطح آگاهی جامعه است.

وی احترام به کرامت انسانی را یکی از مهم‌ترین آموزه‌های دینی در جامعه اسلامی برشمرد و ادامه داد: حقوق شهروندی در ایران اسلامی مبتنی بر مبانی قانونی و اعتقادی است.

برگزاری ماهانه کلاس اخلاق ویژه مدیران و معاونان دستگاه‌های اجرایی و اطلاع‌رسانی عمومی به جامعه در رابطه با حقوق شهروندی از طریق پایگاه‌های اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/22482/ش/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول