اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تابستان امسال صورت گرفت

برگزاری 49 کارگاه‌ آموزشی آشنایی با روش‌های پیشگیری از اعتیاد در درمیان

فرماندار درمیان گفت: در تابستان امسال 49 کارگاه‌ آموزشی در ارتباط با آشنایی با روش‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد در سطح مدارس، محیط‌های کارگری و روستاهای شهرستان برگزار شده است.

برگزاری 49 کارگاه‌ آموزشی آشنایی با روش‌های پیشگیری از اعتیاد در درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط‎عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در نشست شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار داشت: آموزش و آگاهی مهم‌ترین راهکار پیشگیری از اعتیاد در جامعه است.

وی ادامه داد: در تابستان امسال 49 کارگاه‌ آموزشی در ارتباط با آشنایی با روش‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد در سطح مدارس، محیط‌های کارگری و روستاهای شهرستان برگزار شده است.

کشف 85 کیلوگرم مواد مخدر در درمیان

فرماندار درمیان از کشف 85 کیلوگرم انواع مواد مخدر در تابستان سال جاری طی چهار مرحله کنترل راه‌های مواصلاتی شهرستان خبر داد و افزود: در این رابطه 88 متهم دستگیر و سه دستگاه خودرو و موتورسیکلت از متهمان کشف شد.

براتی با اشاره به اجرای مرحله نخست طرح پاکسازی نقاط آلوده درمیان گفت: از ابتدای سال جاری 21 بیمار مبتلا به اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد شهرستان موفق به ترک شده‌اند.

وی بر اتخاذ راهکارهای پیشگیری و اقدامات فرهنگی، مشارکت آحاد جامعه در امر پیشگیری و اجرای مطالعات و پژوهش‌های کاربردی عرصه پیشگیری در شهرستان تاکید کرد.

ورزش یکی از راهکارهای از بین بردن اعتیاد

فرماندار درمیان با بیان این‌که سمن‌ها در امر پیشگیری از اعتیاد در شهرستان می‌توانند نقش سازنده‌ای داشته باشند، افزود: در حال حاضر سه سمن در درمیان در این زمینه فعالیت دارند.

براتی یادآور شد: برخورد سخت و قاطع با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر، توجه به افزایش فرصت‌های شغلی به ویژه در نوار مرزی، ترغیب نسل جوان به استفاده از فضاهای ورزشی و توجه به سرگرمی‌های سازنده از راهکارهای از بین بردن اعتیاد در این شهرستان مرزی به شمار می‌رود.

وی در ادامه بر مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در زمینه مبارزه با مواد مخدر تأکید و خواستار توجه بیشتر دستگاه‌های فرهنگی شهرستان در اطلاع‌رسانی از مضرات اعتیاد و پیشگیری از گسترش مصرف مواد مخدر در جامعه شد.

انتهای پیام/69017/ط/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول