اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

فعالیت 953 واحد صنفی در درمیان

فرماندار درمیان با بیان اینکه صدور 100 مورد پروانه کسب جدید برای اصناف درمیان در دست اقدام است، گفت: در حال حاضر در این شهرستان تعداد 953 واحد صنفی دارای پروانه کسب فعالیت می‌کنند.

فعالیت 953 واحد صنفی در درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در همایش پلیس، امنیت و اصناف اظهار داشت: اصناف به عنوان معتمدان مردم و قشر تاثیرگذار جامعه با تعامل و همکاری با نیروی انتظامی در ایجاد امنیت و پیشگیری از جرائم می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

وی از اصناف شهرستان به عنوان قانع‌ترین، نجیب‌ترین و پاک‌ترین قشر شهرستان درمیان یاد کرد و افزود: تاکنون سه اتحادیه صنفی در شهرستان درمیان تشکیل شده است.

فرماندار درمیان با اشاره به این مطلب که هم اکنون در شهرستان 953 واحد صنفی دارای پروانه کسب فعالیت دارند گفت: صدور 100 مورد پروانه کسب جدید برای اصناف شهرستان در دست اقدام است.

براتی با اشاره به وظایف مسئولان در حکومت اسلامی از دیدگاه امام علی(ع) گفت: رونق اقتصادی و آبادانی یکی از مهم‌ترین وظایف حکومت اسلامی در قبال جامعه است که اصناف و کسبه در این زمینه نقش غیرقابل انکاری دارند.

وی با بیان این‌که رونق اقتصادی و تامین معیشت مردم تنها در سایه امنیت امکان‌پذیر است، تصریح کرد: اصناف به عنوان حلقه واسطه چرخه تولید و مصرف نقش برجسته‌ای در تحقق حماسه اقتصادی، کارآفرینی و اشتغال‌زایی و جلوگیری از ترویج ناهنجاری‌های اجتماعی دارند.

فرماندار درمیان با بیان اینکه امنیت از فاکتورهای اساسی و نیازهای ضروری هر فرد و جامعه بوده و پیش‌شرط توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی جامعه است، ادامه داد: به برکت تلاش نیروهای نظامی، انتظامی، اتحاد و انسجام اقشار مختلف مردم، شهرستان مرزی درمیان یکی از امن‌ترین نقاط استان و کشور است.

براتی، توجه به معیشت و اشتغال مرزنشینان را لازمه ارتقاء امنیت دانست و متذکر شد: امنیت پایدار در مرزها نماد اقتدار، عزت و عظمت دولت و مرزنشینان غیور درمیانی به ویژه عشایر سخت‌کوش شهرستان است.

وی، وجود امنیت پایدار را زمینه مساعد برای توسعه مناطق مرزی عنوان کرد و اذعان داشت: امروز شرایط برای تکمیل زیرساخت‌‌های مناطق مرزی و روستاهای مرزی و توسعه مناطق عشایری فراهم است.

انتهای پیام/69008/ع/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول