اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی فرماندار درمیان خبر داد

افزایش 13 درصدی ولادت در درمیان

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان درمیان گفت: از ابتدای سال جاری تعداد 716 واقعه ولادت در شهرستان درمیان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 633 مورد بوده افزایش 13.1 درصدی داشته است.

افزایش 13 درصدی ولادت در درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان؛ علی عباسی در نشست شورای وقایع حیاتی شهرستان درمیان اظهار داشت: 99.86درصد وقایع ولادت شهرستان درمیان در مهلت قانونی ثبت شده است.

وی با بیان این‌که بیش از هفت درصد وقایع ولادت استان در این شهرستان به ثبت رسیده است، گفت: از مجموع ولادت‌های ثبت شده در شهرستان درمیان تعداد 349 نفر پسر و 367 نفر دختر بوده‌اند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار درمیان نسبت جنسیتی ولادت‌های ثبت شده را در ازای تولد هر 95 نوزاد پسر 100 نوزاد دختر اعلام کرد و افزود: تعداد 235 واقعه ولادت در نقاط شهری و تعداد 481 واقعه در نقاط روستایی شهرستان رخ داده است.

عباسی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تعداد 716 واقعه ولادت در شهرستان درمیان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 633 مورد بوده و افزایش 13.1 درصدی داشته است.

وی در ارتباط با فراوانی نام‌های انتخاب شده برای نوزادان اضافه کرد: در هفت ماهه امسال بیشتر نام‌های انتخاب شده برای پسران به ترتیب محمد، امیرعلی، محمد طاها و ابوالفضل و بیشترین نام‌ها برای دختران فاطمه، فاطمه زهرا، کوثر و مبینا انتخاب شده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار درمیان از صدور یک‌هزار و 596  فقره شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال از ابتدای سال جاری در درمیان خبر داد و افزود: در طول این مدت 171 واقعه وفات در شهرستان درمیان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 14.9 درصد کاهش داشته است.

عباسی با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تعداد 324 واقعه ازدواج در شهرستان به وقوع پیوسته است، گفت: میانگین سن ازدواج در شهرستان درمیان در مردان 26 و در زنان 22 سال است.

وی از فعالیت 179 رابط ثبت احوال در شهرستان درمیان خبر داد و اضافه کرد: هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌های مرتبط در اعلام به موقع وقایع حیاتی امری ضروری است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار درمیان یادآور شد: ثبت به موقع وقایع چهارگانه نقش مهم و تاثیرگذاری در برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های توسعه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی شهرستان و کشور دارد و در ارتقای امنیت و جلوگیری از سوء استفاده از اسناد هویتی بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/69025/ط/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول