اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

صادرات 7 میلیون دلاری از بازارچه مرزی میل 73

فرماندار درمیان گفت: در آبان سال‌جاری بیش از 4 هزار و 170 تن کالا به ارزش 7 میلیون و 274 هزار 938 دلار از بازارچه مرزی میل 73 این شهرستان صادر شد.

صادرات 7 میلیون دلاری از بازارچه مرزی میل 73

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان، اظهار داشت: در پاییز سال‌جاری 250 مورد بازرسی از اصناف شهرستان به عمل آمد.

وی افزود: طی این بازدیدها دو واحد صنفی متخلف شناسایی و برای آن‌ها پرونده‌هایی به ارزش 3 میلیون و 463 هزار ریال تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

فرماندار درمیان با اشاره به ابطال چهار کارت سوخت از رانندگان متخلف آژانس‌های سطح شهرستان، ادامه داد: در این زمینه با رانندگان کم کار آژانس‌های مسافرتی درون و برون شهری برخورد شده و رانندگان فعال جایگزین آن‌ها شده‌اند.

براتی تصریح کرد: با توجه به نظارت‌های مستمر دستگاه‌های اجرایی و همکاری مردم قانونمند شهرستان بحث قاچاق سوخت به صفر نزدیک شده و بیشتر کالاهای قاچاق شهرستان حول کالاهای دخانی می‌باشد که پیش‌بینی می‌شود با همراهی و همکاری مردم به ویژه اصناف مومن این موضوع هم از سطح شهرستان برچیده شود.

وی از قاچاقچیان کالا و ارز به عنوان دشمنان اقتصاد کشور یاد کرد و افزود: در شرایطی که نظام سلطه با تمام قوا به نبرد اقتصادی ما آمده و با تحریم‌های ظالمانه و چنگ و دندان نشان دادن سعی در نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد، ورود کالاهای بی‌مصرف خارجی خیانتی آشکار به شمار می‌رود.

فرماندار درمیان ورود هر کالای خارجی را مساوی با خروج صدها فرصت شغلی دانست و یادآور شد: ورود کالاهای قاچاق خسارتی جبران‌ناپذیر به تولیدات داخلی زده و کارخانه‌های تولیدی ایرانی را به مرز ورشکستگی می‌رساند.

براتی بر ارتقاء کیفیت محصولات تولید داخل و جلب رضایت عمومی تأکید کرد و ادامه داد: لازمه تحقق جهاد اقتصادی و شکوفایی اقتصاد حمایت از تولیدکنندگان، مخترعان و مبتکران داخلی است.

وی با بیان اینکه تغییر الگوی تولید و مصرف و استفاده بهینه از منابع، نیازمند فرهنگ‌سازی است، گفت: باید تمام تلاش خود را برای نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالای ایرانی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی انجام دهیم و اگر این مساله در جامعه نهادینه شود به شکل یک فرهنگ عمومی درآمده و در جامعه‌ساری و جاری می‌شود.

انتهای پیام/22482/ح/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول