اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کودک صورت می‌گیرد

برگزاری 63 برنامه فرهنگی در درمیان

فرماندار شهرستان درمیان گفت: در طول هفته ملی کودک در شهرستان درمیان حدود 63 برنامه فرهنگی و ورزشی برای کودکان درمیانی اجرا می‌شود.

برگزاری 63 برنامه فرهنگی در درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در نشست کمیته برنامه‌ریزی هفته ملی کودک اظهار داشت: تاکنون تعداد 13 نشست آموزشی به منظور ارتقاء سلامت کودکان شهرستان برگزار شده و حدود 2 هزار 836 نفر از والدین آنها در این جلسات آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

وی هدفمندسازی آموزش امور فرهنگی و پرهیز از موازی‌کاری را لازمه تقویت و منسجم کردن خورده فرهنگ‌های موجود در قبایل مختلف عرب، بلوچ، بهلولی و فارس درمیان دانست.

عضویت بیش از 300 کودک در کانون پرورش فکری درمیان

فرماندار درمیان تصریح کرد: تنوع قومیت‌ها، تنوع فرهنگ را در مناطق مرزی به دنبال دارد و هر چه در تقویت خورده فرهنگ‌ها با موازین اسلام ناب و فرهنگ ملی ایرانی خود تلاش کنیم، شاهد کاهش ناهنجاری‌ها خواهیم بود.

براتی با اشاره به فعالیت یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح شهرستان افزود: این کانون در حال حاضر به 310 کودک 6 تا 12 سال خدمات ارائه می‌دهد و مسئولیت آموزش فعالیت‌های فرهنگی و هنری را بر عهده دارد.

جمعیت کودکان زیر هشت سال درمیان بیش از 9 هزار نفر است

وی با بیان این‌که در حال حاضر جمعیت کودکان زیر 8 سال شهرستان درمیان 9 هزار و 723 نفر است، خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه داستان‌نویسی، برگزاری بازی‌های بومی و محلی برای کودکان، برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع کودک ایرانی و برگزاری مسابقه نقاشی بین کودکان عضو کانون از مهم‌ترین رئوس برنامه‌های هفته ملی کودک در شهرستان درمیان به شمار می‌رود.

فرماندار درمیان از برگزاری جشن ملی کودک در مدارس ابتدایی شهرستان در این هفته خبر داد و ابراز داشت: در واقع هفته ملی کودک تأکید کننده لزوم آموزش مسائل فرهنگی از سنین کودکی به نونهالان است که می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای فرهنگی و کاهش جرم و بزهکاری در شهرستان درمیان نیز باشد.

انتهای پیام/69017/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول