اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

بهره‎مندی 26 هزار درمیانی از دوره‎های آموزشی بهداشت خانواده

فرماندار درمیان گفت: 26 هزار و 872 شهروند درمیانی از دوره‎های آموزشی بهداشت بهره‎مند شدند.

بهره‎مندی 26 هزار درمیانی از دوره‎های آموزشی بهداشت خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان درمیان، سلامت جامعه را در گرو سلامت خانواده‎ها دانست و اظهار داشت: با فعالیت‎های انجام شده شهرستان از نظر شاخص‌های بهداشتی از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

کمبود پزشک و پرسنل از مشکلات درمیان است

وی با بیان این‎که حوزه بهداشت و درمان در شهرستان‌های مرزی، به ویژه رفع مشکل کمبود پزشک نیازمند تدابیر ویژه مسئولان است، افزود: نزدیک به 4 میلیارد تومان تجهیزات و دستگاه‌های بیمارستانی خریداری شده و روند نصب تجهیزات در حال انجام است و تنها مشکل پیش‎رو کمبود پزشک و پرسنل در این شهرستان است.

فرماندار درمیان تسریع در بهره‎برداری کامل از بیمارستان شهرستان را ضروری‌ترین نیاز شهروندان درمیانی در حوزه بهداشت و درمان اعلام کرد.

براتی تصریح کرد: صنعت پرورش طیور شهرستان درمیان از مهم‎ترین صنایع اشتغالزا و تولیدی شهرستان است و بر لزوم ارائه خدمات بهداشتی به پرورش دهندگان طیور و پیاده‌سازی سیاست‌های کنترل بهداشتی طیور در شهرستان تاکید کرد.

وی با بیان این‎که طی چهار ماهه دوم سال‎جاری یک‎هزار و 823 دوره آموزشی در زمینه فرهنگ‎سازی در مسائل بهداشتی در این شهرستان برگزار شده است، گفت: تعداد 26 هزار 872 شهروند درمیانی از دوره‎های آموزشی بهداشت بهره‎مند شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان اذعان داشت: در چهار ماهه دوم امسال بیش از 479 مورد نمونه‎گیری برای کنترل بیماری‌های منتقله آب و غذا و 3هزار 615 مورد کلرسنجی از شبکه‌های آبرسانی در سطح شهرستان انجام شده است.

قوی پیکر اظهار کرد: در ایام ماه محرم و شهادت امام حسین(ع)، شبکه بهداشت و درمان اقدام به صدور رایگان کارت سلامت و نمونه‌گیری مستمر از غذاهای توزیع شده توسط هیئت‌های مذهبی در سطح شهرستان کرده و جلسات آموزشی ویژه عوامل آشپزخانه‎ها و مسئولان هیئت‌ها را برگزار و  نظارت گسترده‌ای در این ایام به انجام رسانده است که لازم به ذکر است هیچ موردی یافت نشد.

وی افزود : با همکاری که دستگاه‌های قضایی با شبکه بهداشت و درمان شهرستان داشته‎اند، امسال بیش از 213 کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی و فاسد از سطح شهرستان جمع‎آوری و معدوم شد.

انتهای پیام/69008/ب/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول