اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان:

طرح گازرسانی به درمیان 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

فرماندار درمیان گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی طرح گازرسانی به شهرستان درمیان در حدود 50 درصد است.

طرح گازرسانی به درمیان 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی اظهار داشت: عملیات گازرسانی از شهرستان سربیشه به سمت درمیان از ابتدای سال‌جاری آغاز شده و بی‌وقفه ادامه دارد که برای تکمیل نیازمند 45 میلیارد تومان اعتبار است.

وی با بیان این‌که عملیات گازرسانی از سربیشه به درمیان به طول 98 کیلومتر با قطر 12 اینچ در حال انجام است، ادامه داد: احداث خط لوله گاز درمیان به طول 30 کیلومتر به اتمام رسیده و حدود 27 کیلومتر دیگر نیز آماده لوله‌گذاری است که پیش‌بینی می‌شود در صورت تأمین اعتبار تا دهه فجر سال آینده مشعل گاز در شهرهای شهرستان درمیان روشن شود.

فرماندار درمیان تصریح کرد: ارتفاعات روستای حسن کلنگی از توابع شهرستان سربیشه عملیات اجرای طرح را کمی با تاخیر مواجه کرد و برای باز کردن مسیر از ارتفاعات حسن کلنگی باید با استفاده از مواد منفجره عملیات مسیرسازی انجام می‌شد که به دلیل نزدیکی روستا و وجود خانه‌های مسکونی این کار میسر نبود بنابراین با استفاده از پیکور و ماشین‌آلات برش کوه و مسیرسازی به عمق 20 متر اجرا شده است.

براتی افزود: در مجموع 120 هزار متر مکعب سنگبری و ترانشه‌برداری به منظور مسیریابی در این محل اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات نقشه‌برداری و احیای مسیر 75 درصد اجرا شده است، یادآور شد: مسیرسازی 55 درصد و لوله‌گذاری این پروژه بیش از 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای احداث مجموع پروژه 600 هزار متر مکعب خاکبرداری در طول مسیر مورد نیاز است.

فرماندار درمیان اضافه کرد: اجرای طرح‌های اجرایی گاهی با مشکلات و موانعی مواجه می‌شود که حتی در برخی مواقع ممکن است کار به تعطیلی طرح‌ها بی‌انجامد اما عملیات گازرسانی با وجود مشکلات پیش آمده از جمله قهر طبیعت، بروز مشکلات مالی و اعتباری به دلیل تحریم‌ها، حوادث غیر مترقبه و وجود مانعی چون ارتفاعات حسن کلنگی نه تنها اجرای طرح تعطیل نشده بلکه در مجموع رضایتمند و مطلوب است.

انتهای پیام/69025/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول