اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

هزینه‌کرد 200 میلیون تومانی برای زیرساخت‌های شهری گزیک

فرماندار درمیان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان برای توسعه زیرساخت‌های شهری گزیک هزینه شده است.

هزینه‌کرد 200 میلیون تومانی برای زیرساخت‌های شهری گزیک

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در نشست بررسی مشکلات شهر گزیک اظهارداشت: ساماندهی فضای سبز و ارتقای مبلمان شهری، اجرای بلوار و میدان ورودی شهر برای تسهیل عبور و مرور شهری، احداث آتش‌نشانی و تسطیح معابر از مهم‌ترین طرح‌های اجرا شده در شهر گزیک است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به شهرهای تازه تاسیس قهستان و طبس مسینا در سال گذشته، افزود: اجرای طرح آبرسانی و نوسازی شبکه از مهم‌ترین اولویت‌های کاری در شهر گزیک است که عملیات نقشه‌برداری آبرسانی به این شهر تاکنون اجرایی شده است.

فرماندار درمیان تصریح کرد: با وجود اینکه شهرداری‌های شهرهای کوچک و تازه تاسیس منابع پایدار درآمدی ندارند و امکانات، بودجه و نیروی انسانی آن محدود است با تلاش، همکاری و تعامل شهرداران و شوراهای اسلامی با حداقل امکانات در دسترس می‌توان خدمات ارزنده‌ای ارائه و سبب رضایتمندی شهروندان را فراهم کرد.

براتی ادامه داد: تعامل مناسب و سعی و تلاش برای انجام وظایف در چارچوب قانون، سلامت کاری، پویایی، صاحب نظری و اولویت قرار دادن نیازهای واقعی و مشکلات  مردم از مهم‌ترین وظایف شوراهای اسلامی است.

مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: شوراهای اسلامی به‌عنوان پل ارتباطی دولت و مردم و واقفان به ظرفیت‌های موجود در شهرها و روستاها نقش مؤثری در هدایت افکار عمومی برای حرکت در مسیر توسعه منطقه دارند.

عبدالحسین شهابی با بیان اینکه کاردانی، صلاحیت دینی و انقلابی، کارآمدی و کارایی و پایبندی به قوانین و مقررات مهم‌ترین ویژگی شهردار منتخب یک شورای شهر است، ادامه داد: برای کسب توفیق در وظایف خود باید تمامی اعضا شوراها در عمل با یکدیگر تفاهم و همدلی داشته و ضمن نظارت بر عملکرد شهرداری با مراقبت بر مصوبات شورا و تطابق آن با قوانین، مقررات و سیاست‌های کلی نظام در راستای رشد و توسعه شهری حرکت کنند.

وی هماهنگی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی شهرستان را از دیگر ویژگی‌های شوراهای اسلامی برشمرد و تصریح کرد: هدف مشترک همه مسئولان در هر جایگاه و مقامی خدمت به مردم در راستای رضایتمندی عمومی و رعایت حقوق شهروندی است.

مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری، تامین ماشین آتش‌نشانی شهر گزیک را از اولویت‌های کار این دفتر عنوان کرد و افزود: ارتقای روستای گزیک به شهر نشانگر عزم جدی شهروندان گزیکی برای مشارکت در توسعه و آبادانی این خطه است.

شهابی خاطر نشان کرد: شهرداری‌های شهرهای تازه تاسیس استان به دلیل عدم برخورداری از منابع درآمدی پایدار به کمک‌های دولتی متکی هستند که با برنامه‌ریزی و هزینه‌کرد صحیح و استفاده بهینه از امکانات موجود طی یک‌بازه زمانی 10 تا 15 ساله قادر به تامین هزینه‌هایشان از محل درآمدهای شهری خواهند بود.

انتهای پیام/22482/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول