اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

تحقق 60 درصدی تعهد اشتغال در درمیان

فرماندار درمیان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای 370 نفر از شهروندان درمیانی فرصت شغلی ایجاد شده است که این میزان 60 درصد تعهد اشتغال شهرستان است.

تحقق 60 درصدی تعهد اشتغال در درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در نشست کمیته اشتغال این شهرستان میزان تعهد اشتغال سال‌جاری درمیان را 623 نفر دانست و اظهارداشت: در پاییز سال‌جاری برای 146 نفر فرصت شغلی جدید ایجاد شده که از این میزان 90 فرصت مشمول مشاغل خانگی است.

وی، از اختصاص مبلغ 150 میلیون تومان به مشاغل خانگی درمیان در سال‌جاری خبر داد و افزود: در سال‌جاری 50 درصد تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان طرح‌ها پرداخت شده است.

فرماندار درمیان پرورش مرغ خانگی، پرورش دام سبک، قالی‌بافی و کشاورزی را از مهم‌ترین طرح‌های اجرا شده در این شهرستان مرزی برشمرد و ادامه داد: بحث اشتغال مهم‌ترین دغدغه‌ مسئولان در جامعه امروز است.

براتی، رغبت جوانان به مشاغل دولتی، کاهش استقبال از مشاغل آزاد و خانگی را از دلایل عمده‌ لاینحل ماندن مشکل اشتغال برشمرد و اذعان داشت: مسئولان باید مشوق و راهنمای مردم در زمینه‌ اشتغال و به ویژه در مباحث تولیدی باشند.

وی بر واقعی بودن آمار اشتغال‌زایی تاکید کرد و یاد آور شد: حل معضل اشتغال نیازمند فرهنگ‌سازی است که باید با اصلاح نگاه از پایین‌ترین سطوح نسبت به وجدان کاری، فرهنگ اشتغال و کار همراه باشد و در غیر این صورت اهداف اشتغال تامین نمی‌شود.

فرماندار درمیان تصریح کرد:  نظارت مستمر زمینه‌ساز جلوگیری از انحراف در طرح‌های اشتغال‌زایی می‌شود.

سرپرست مدیریت اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی نیز در این نشست از اختصاص یک میلیارد و 700 میلیون تومان به مشاغل خانگی پشتیبان استان در پاییز سال‌جاری خبر داد و افزود: این مبالغ توسط صندوق مهر امام رضا(ع)‌ به شرکت‌های پشتیبان مشاغل خانگی واگذار می‌شود.

مهدی فاطمی با بیان اینکه در حال حاضر دو شرکت پشتیبان مشاغل خانگی در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند، گفت: هدف از تشکیل این شرکت‌ها تسریع در روند اجرای طرح‌های مشاغل خانگی و ارائه آموزش‌های لازم به متقاضیان برای اجرای موفق این طرح‌ها است.

وی اذعان داشت: سهم اشتغال استان در سال‌جاری 7 هزار و 900 فرصت شغلی است و علاوه بر این در سال‌جاری 500 میلیون تومان برای اجرای طرح‌های مشاغل خانگی استان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/22482/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول