اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان:

روحانیت محور حرکت‌های فرهنگی است

فرماندار درمیان گفت: روحانیون مستقر در روستاها محور فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی هستند.

روحانیت محور حرکت‌های فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در دیدار با امام جمعه شهر قهستان و روحانیون مستقر در شهر و روستاهای بخش قهستان اظهار داشت: امروز دشمن هویت ملی و اعتقادی جامعه را مورد هدف قرار داده و علما و روحانیون باید در مسیر تقویت هویت ملی و اعتقادات مذهبی جوانان گام بردارند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره برحفظ فرهنگ اسلامی و مقابله‌ هوشمندانه با تهاجم فرهنگی تاکید دارند و از توطئه‌های فرهنگی دشمن به عنوان ناتوی فرهنگی نام برده‌اند، افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری اعزام روحانیون مستقر به روستاها و مناطق محروم است.

فرماندار درمیان با بیان اینکه استعمار تلاش می‌کند ملت‌ها را از محتوای فرهنگی، تاریخی و ملی دور ساخته و تاریخ و مذهب و سنن ملی و مذهبی‌اش را مسخ و نفی کند، ادامه داد: روحانیون نقش به‌سزایی در حیطه جنگ نرم و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان ملت و در صف مقدم این نبرد قرار دارند.

براتی با اشاره به اهمیت موضوع و تلاش برای توسعه فرهنگی شهرستان درمیان تصریح کرد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود که در زوایای این انقلاب بر بالندگی و حرمت انسان‌ها تاکید شد و کرامت انسانی در کنار ترویج ارزش‌های ناب اسلامی در آن ترسیم شده است.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی، گفتمان اسلامی و ترویج فرهنگ کار و تلاش توسط مبلغان مستقر تاکید کرد و افزود: بهره‌گیری از تسهیلات اشتغالزایی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در کاهش بیکاری و بسیاری از پدیده‌های شوم اجتماعی از جمله اعتیاد در این شهرستان مرزی خواهد داشت.

فرماندار درمیان یادآور شد: تاکنون 10 خانه عالم در سطح شهرستان درمیان احداث و به بهره‌برداری رسیده است و احداث سه خانه عالم دیگر در حال اجرا است.

انتهای پیام/22482/غ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول