اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند:

زنان تاثیرگذارترین افراد در ترویج فرهنگ وقف هستند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: زنان تاثیرگذارترین افراد در ترویج فرهنگ وقف هستند.

زنان تاثیرگذارترین افراد در ترویج فرهنگ وقف هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، سیده زهرا حسینی با بیان اینکه وقف یک سنت حسنه و دیرینه و مورد تاکید در اسلام است، اظهار داشت: مالی که وقف می‌شود در حقیقت سرمایه‌ای است که به همه اقشار جامعه خدمات می‌دهد و چه سعادتی بالاترین از اینکه انسان بتواند حتی پس از مرگ نیز از طریق وقف کردن بخشی از مال خود، به مردم خدمت نموده و نامی نیک را در یاد و اذهان آنان باقی گذارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مردم زیادی از موقوفات موجود استفاده می‌کنند و انتظار می‌رود حال که حلاوت وقف را دریافته‌اند متقابلاً بهره‌ای هم رسانده و در حوزه فرهنگ‌سازی وقف اقدامات مؤثری انجام دهند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند افزود: بانوان سرمایه‌های عظیم انقلاب اسلامی هستند که در عرصه وقف با توجه به بافت سنتی جامعه ایران و تقید زنان به احترام به همسرانشان در تصمیم‌گیری‌های زندگی، با برخورداری از شور و شعور و احساسات پاک دینی و مذهبی خود بسیار خوب و پرتوان ظاهر شده‌اند، هر چند از نظر آماری حدود 25 درصد واقفان را زنان تشکیل می‌دهند ولی با توجه به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی ما به طور قطع در بخش باقیمانده آمار یعنی 75 درصد موقوفات آقایان نیز تاثیر شایانی داشته و دارند.

حسینی تصریح کرد: زنان جامعه ما با توجه به فرهنگ غنی خود و با الگوگیری از بانوانی چون حضرت فاطمه زهرا(س) که لباس عروسی خود را می‌بخشد، نمونه کامل ایثار و فداکاری در زندگی هستند که جان و زندگی خود را وقف خدمت به همسر و فرزندان خویش کرده‌اند، پس با توجه به نقش محوری زنان در خانواده، تاثیر آنان بر رفتارهای اجتماعی همسر و فرزندانشان غیرقابل انکار بوده و به جرات می‌توان گفت که در 100 درصد موقوفات تاثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه آگاهی دادن به بانوان از طریق روحانیون، ائمه جمعه، مسئولان، سخنرانان و رسانه‌ها در این زمینه بسیار تاثیرگذار است، ادامه داد: اگر زنان از نقش سازنده خود در خانواده مطلع باشند و به ارزش‌های اخروی این سنت حسنه ایمان داشته باشند، تاثیرگذارترین افراد در ترویج فرهنگ وقف خواهند بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند اذعان داشت: زنان مسلمان و مومن ایران می‌توانند با وقف اموال و دارایی مازاد خانواده، زمینه استفاده نیازمندان و دیگر افراد جامعه را از ثروت و دارایی خویش فراهم کرده و بار سنگین مالی را از دوش افراد جامعه در حوزه کاربری موقوفه بردارند و با این عمل خداپسندانه نه تنها به اقتصاد جامعه کمک نمایند بلکه اجر اخروی خویش را نیز تضمین کنند.

حسینی  در باب یک توصیه به بانوان گفت: از همه بانوان فهیم و همیشه در صحنه تقاضا می‌کنم همچنان‌که در تمام عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فعالانه حضور داشته‌اند، در عرصه ترویج فرهنگ وقف، این سنت حسنه دیرینه نیز پر تلاش ظاهر شده و با حضور فعال در این عرصه امکان بهره‌مندی همه اقشار جامعه را از ثروت یکدیگر فراهم سازند.

انتهای پیام/22482/غ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول