اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد مسکن نهبندان خبر داد

معرفی 60 متقاضی ساخت مسکن روستایی نهبندان به بانک‌های عامل

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان از معرفی 60 متقاضی ساخت مسکن روستایی این شهرستان به بانک‌های عامل نهبندان در سال جاری خبر داد.

معرفی 60 متقاضی ساخت مسکن روستایی نهبندان به بانک‌های عامل

علی غلامی امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان ضمن قدردانی از خدمات فراوان نظام جمهوری اسلامی ایران در این شهرستان محروم اظهار داشت: با توجه به مقاوم نبودن بخش عمده‌ای از واحدهای مسکونی روستایی، طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی با اعمال نظارت دقیق فنی با هدف ایجاد مسکن مناسب و مقاوم برای روستاییان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: در سال جاری به شهرستان نهبندان 60 فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی با اعتباری بیش از 8 میلیارد و 750 میلیون ریال و به ازای هر واحد مبلغ 125 میلیون ریال اختصاص یافته است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان تصریح کرد: 60 نفر از متقاضیان ساخت مسکن روستایی نهبندان از اردیبهشت‌ماه سال جاری برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند و انعقاد قرارداد نیز صورت گرفته است.

غلامی از اعلام آمادگی این نهاد به منظور پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی به روستاییان این شهرستان خبر داد.

وی اعزام کارشناسان به روستاهای این شهرستان و شناسایی واحدهای غیر مقاوم و راهنمایی و تشویق مردم روستایی برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی را از اولویت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان دانست.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان افزود: تسهیلات ساخت مسکن روستایی 125 میلیون ریال با نرخ سود پنج درصد و بازپرداخت درازمدت است.

غلامی گفت: روستاییان ساکن در این شهرستان می‌توانند برای جلوگیری از ایجاد خسارت در هنگام زلزله، سیل و سایر خسارات از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی استفاده کنند.

وی اظهار کرد: مسکن‌های روستایی مقاوم‌سازی شده با پرداخت 288 هزار ریال به مدت 10 سال زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان ضمن درخواست از روستاییان به منظور خودداری از هرگونه ساخت و ساز غیر فنی افزود: با مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی می‌توانیم از بروز خسارات ناشی از سیل و زلزله‌های احتمالی جلوگیری به عمل آوریم.

غلامی خاطرنشان کرد: گاه برخی از ساخت و سازها در روستاها بدون نظارت و صدور پروانه ساخت انجام می‌شود که در این زمینه باید بخشداری و دهیاری روستاها بر این مهم نظارت دقیق و مستمر داشته باشند.

انتهای پیام/69003/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول