اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی خبر داد

تولد 2 نوزاد نهبندانی در آمبولانس 115

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی از تولد دو نوزاد نهبندانی در آمبولانس 115 خبر داد.

تولد 2 نوزاد نهبندانی در آمبولانس 115

محمدرضا آذرکیش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: حوالی ساعت شش صبح امروز در تماس با مرکز اورژانس نهبندان وخامت حال یک مادر باردار 26 ساله‌ به این مرکز گزارش شد.

وی با بیان این‌که این خانم باردار ساکن روستای طبسین پایین بود، ادامه داد: پرسنل مرکز اورژانس 115 نهبندان به سرعت به محل اعزام شدند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: پس از رسیدن به بالین این بیمار و انجام معاینات اولیه وی تحت مراقبت کامل به آمبولانس منتقل و عازم بیمارستان شد.

آذرکیش اضافه کرد: در ورودی شهر نهبندان بود که درد زایمان این خانم شروع شد و همکاران ما در اورژانس با گرفتن ارتباط با مشاوران پزشکی اقدام به کمک به مادر باردار کردند.

وی  با اشاره به انجام کارهایی از قبیل مدیریت راه هوای نوزاد، کلامپ بند ناف و تخلیه ترشحات دهانی نوزاد داخل آمبولانس، اذعان داشت: مأموران اورژانس پس از انجام موفق زایمان در آمبولانس، مادر و نوزاد دختر متولد شده را با وضعیت مناسب به زایشگاه بیمارستان نهبندان منتقل کردند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی همچنین از تولد نوزاد دیگری در ساعت 21:03 امروز در آمبولانس مرکز اورژانس شوسف خبر داد و گفت: این خانم 46 ساله نیز از اهالی روستای گله‌چاه نهبندان بوده است.

آذرکیش با بیان این‌که پس از اعزام اورژانس به منطقه، اقدامات اولیه درمانی در این زمینه صورت گرفت، یادآور شد: پس از این اقدامات، نسبت به انتقال بیمار به مراکز درمانی اقدام شد که بیمار پس از طی مسافتی دچار درد زایمان شد و همکاران اورژانس با گرفتن ارتباط با مشاوران پزشکی اقدام به کمک به مادر باردار کردند.

وی اضافه کرد: این نوزاد متولد شده پسر است که مادر و نوزاد توسط اورژانس به بیمارستان نهبندان منتقل شدند.

برخورد 2 دستگاه پراید در قاین 9 مجروح برجای گذاشت

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی همچنین به برخورد دو دستگاه پراید در کیلومتر پنج جاده حاجی‌آباد ـ اسفدن قاین اشاره کرد و افزود: این حادثه 9 مجروح برجای گذاشته است.

آذرکیش ساعت وقوع این حادثه را 14:03 دقیقه امروز عنوان و خاطر نشان کرد: مصدومان به بیمارستان شهدای قاین منتقل شده‌اند.

انتهای پیام/69022/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول