اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال نهبندان خبر داد

ثبت 809 واقعه ولادت در نهبندان

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان از ثبت 809 واقعه ولادت طی 9 ماهه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

ثبت 809 واقعه ولادت در نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حمیدرضا زجاجی امشب در جمع مسئولان شهرستان نهبندان اظهار کرد: در 9 ماهه سال جاری تعداد 809 واقعه ولادت در این شهرستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 832 واقعه ولادت بوده، 3.92 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: تعداد ولادت ثبت شده شهری در این مدت نیز برابر با 415 واقعه و ولادت روستایی نیز برابر با 394 واقعه بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان با بیان اینکه تعداد ولادت ثبت شده در مهلت قانونی طی 9 ماهه سال جاری برابر با 806 واقعه بوده است، تصریح کرد: درصد وقایع ولادت در مهلت قانونی به زیر یکسال در این شهرستان 99.88 درصد است.

زجاجی افزود: نسبت جنسیتی حاصل از ثبت ولادت در 9 ماهه سال جاری برابر با 102 است که همین شاخص در مدت مشابه سال گذشته 112 بوده است یعنی اینکه در مقابل هر 100 واقعه ولادت ثبت شده دختر حدود 102 واقعه ولادت پسر ثبت شده است.

وی اضافه کرد: در 9 ماهه امسال 793 مورد تک‌زایی و هشت مورد دوقلوزایی در این شهرستان ثبت شد.

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان گفت: طی 9 ماهه سال جاری از مجموع ولادت‌های ثبت شده در شهرستان حدود 96.04 درصد به استناد گواهی بیمارستان، پزشک و ماما و حدود 3.96 درصد به استناد گواهی گواهان به ثبت رسیده است و این ارقام می‌تواند موید این نکته باشد که همکاری و تعامل با دیگر دستگاه‌ها از قبیل واحدهای بهداشتی و درمانی شهرستان می‌تواند به بهبود وضعیت ثبت ولادت کمک موثری کند.

زجاجی از ثبت تعداد 222 واقعه وفات طی 9 ماهه سال جاری در این شهرستان خبر داد و افزود: این میزان وفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد وفات شهری ثبت شده طی 9 ماهه سال جاری ثبت شده در نهبندان 82 رویداد و تعداد وفات روستایی برابر با 140 رویداد بوده است.

انتهای پیام/69003/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول