اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

9 دی از یوم‌الله نظام اسلامی است/ ریشه‌کنی بیسوادی امری ضروری است

امام جمعه زنجان گفت: نهم دی‌ماه سال ۸۸ از یوم‌الله نظام اسلامی محسوب می‌شود.

9 دی از یوم‌الله نظام اسلامی است/ ریشه‌کنی بیسوادی امری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به 7 دی سالروز شهادت یکی از پیشتازان انقلاب اسلامی تصریح کرد: آیت‌الله شیخ حسین غفاری در زندان رژیم طاغوت دعوت حق را لبیک گفت.

وی با بیان اینکه شهید غفاری از نخستین شهدای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، افزود: وی تا آخرین قطره خون خود در برابر رژیم ایستاد.

خطیب جمعه زنجان گفت: این مرد بزرگ تاریخ معتقد بود تنها امام خمینی (ره) انقلاب را نجات می‌دهد و از نظر وی هر کس با دشمن همنشینی کند، کافر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان وی را از نخستین مجاهدان و شهیدان انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: انقلاب اسلامی مدیون چنین افراد تاثیرگذاری است.

آیت‌الله خاتمی همچنین با اشاره به 7 دی 1358 ابراز داشت: تشکیل نهضت سوادآموزی در چنین روزی رقم خورده است.

وی با بیان اینکه در علوم قرآنی، قرآن و حدیث به سوادآموزی تاکید شده است، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام نیز مردم را به سوادآموزی تشویق کرده است.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به اینکه مسلمان باید در خصوص دین خود اطلاعات کافی داشته باشد، ابراز داشت: باید همه افراد جامعه به سوادآموزی روی آورند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان تصریح کرد: سوادآموزی توانسته اقدامات مهمی را در این حوزه بردارد و با مدیریت لازم توانسته به ریشه‌کنی بیسوادی کمک کند.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه 9 دی ادامه داد: 9 دی از یوم‌الله نظام اسلامی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این روز از روزهای پرافتخار انقلاب اسلامی است، یادآور شد: حماسه 9 دی روز بصیرت، میثاق با ولایت و امامت است که باید این روز گرامی داشته شود.

خطیب جمعه زنجان بیانات مقام معظم رهبری را در 29 خرداد ماه سال 88 موجب آگاهی مردم در خصوص توطئه‌های دشمنان دانست و ادامه داد: در این روز رهبری با بیانات مختلف در خصوص توطئه‌های دشمنان مردم را نسبت به اهداف دشمنان آگاه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه دشمنان با اردوکشی خیابانی و حمله به آرمان‌های انقلاب اسلامی درصدد توطئه علیه انقلاب بودند، خاطرنشان کرد: عده‌ای از روی لجبازی و عده‌ای نیز از روی آگاهی در این اردوهای خیابانی شرکت می‌کردند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به لیست توطئه‌های آمریکا علیه ایران اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری موجب شده تا مردم به توطئه‌های دشمنان آگاه شوند.

وی 9 دی را نمایش غیرت دینی، بینش سیاسی و آگاهی مردم از توطئه‌های دشمنان دانست و افزود: تثبیت جایگاه ولایت از اهداف این روز است.

انتهای پیام/73003/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول