اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

حرکت دشمن‌شکن 9 دی باعث شادی قلب امام زمان شد

امام جمعه اصفهان گفت: 9 دی حرکت عظیم و دشمن شکن بود که باعث شادی قلب امام زمان (عج) و ولی‌فقیه زمان شد.

حرکت دشمن‌شکن 9 دی باعث شادی قلب امام زمان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های دشمن‌شکن این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: برای مراقبت کردن از عدم پیروی انسان از هوای نفس چندین مرحله وجود دارد. اولین مرحله مشارطه، دومین مرحله مراقبه و سپس محاسبه است.

وی با بیان مثال‌ها و مصادیقی از مشارطه و مراقبه برای اجتناب از پیروی از هوای نفس بیان داشت: انسان باید پس از انجام این دو مرحله اعمال خود را محاسبه کند تا وضعیتش مشخص شود.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: توجه روزانه هر انسان به اعمال خود و آنچه که می‌گوید و می‌شنود و انجام می‌دهد، می‌تواند او را عاقبت به خیر کند.

وی در خطبه‌های دوم این هفته نماز جمعه با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری بیان کرد: بابت تجمع عزاداران حسینی به مناسبت اربعین حسینی در میدان امام علی (ع) تشکل می‌کنیم و امیدواریم چنین تجمعاتی که نشان از وحدت بیشتر است در مناسبت‌های 28 صفر نیز ادامه پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در اصفهان با عرض تسلیت خدمت نمازگزاران بابت فوت استاد علی پرورش تأکید کرد: استاد پرورش بر گردن مردم انقلابی اصفهان حق دارد.

وی با توجه به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در 7 دی ماه یادآور شد: حقیقتاً امام راحل برای تشکیل چنین نهضتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فکر کرده بود، بحمدالله امروز شاهد آمار 95 درصدی سواد در کشور هستیم.

امام جمعه اصفهان ابراز داشت: 9 دی روز بسیار عظیمی است و به عنوان برگ زرینی در تاریخ ملت ما ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول انقلاب یک حرکتی مثل 9 دی به صورت خودجوش و انقلابی نداریم، حرکتی که با حضور گسترده آحاد مردم همراه بود. حرکتی دشمن شکن و حرکتی که قلب امام زمان (عج) و ولی فقیه زمان را شاد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در اصفهان اظهار داشت: آنچه که باعث شکست حکومت‌های دینی و اسلامی در طول تاریخ شده است دو عامل بوده، یکی صاحبان زور و زر و دیگر ناآگاهی مستضعفین است.

وی در پایان بیان کرد: ما در 9 دی فهمیدیم که مردم خیلی بیدار و بصیر هستند و پای نظام و انقلاب خود ایستاده‌اند و همچنان دشمنان را نابود می‌کنند.

انتهای پیام/63030/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول