اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران مطرح کرد

اعتراف محافل غربی به بیمه شدن نظام با حماسه 9 دی

امام جمعه چناران گفت: حماسه 9 دى را می‌توان تجدید پیمان دوباره ملت با آرمان‏‌ها و ارزش‌هاى‏ انقلاب دانست که به اعتراف محافل و رسانه‏‌هاى غربی تا سال‏ها انقلاب اسلامى و نظام برآمده از آن ‏را بیمه کرد.

اعتراف محافل غربی به بیمه شدن نظام با حماسه 9 دی

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مظفر تاجی در خطبه‌های این هفته جمعه چناران گفت: ملت ایران با حرکت عظیم و میلیونى خود در 9 دی و با به نمایش گذاشتن بصیرت و آگاهى و وحدت و یکدلى، فتنه‏‌هاى دشمنان انقلاب و ایران را با شکست مواجه ساخته و به جهانیان نشان داد که هرگز حاضر به عقب‌نشینى از ارزش‏هاى دینى و انقلابى خود نیست و در برابر هر آنچه که مغایر با این ارزش‏ها باشد، ایستادگى خواهد کرد.

وی افزود: بر این اساس، حماسه عظیم 9 دى را مى‌‏توان تجدید پیمان دوباره ملت بزرگ و انقلابى ایران با آرمان‌‏ها و ارزش‌هاى‏ انقلابى دانست که به اعتراف بسیارى از محافل سیاسی و رسانه‏‌هاى غربی تا سال‏ها انقلاب اسلامى و نظام بر آمده از آن ‏را بیمه ساخت.

وی ادامه داد: بصیرت و آگاهى ملت فهیم ایران اسلامى در حمایت از ارزش‏هاى انقلابى و دینى که پیش از این نیز بارها به رخ جهانیان کشیده بود، این بار در 9 دى صحنه‏‌هاى عاشورایى را به نمایش گذاشت؛ صحنه‏‌اى که جهانیان را به تعظیم در برابر اراده و وحدت ملى خود وادار ساخت.

امام جمعه چناران بیان داشت: هوشیارى ملت و حضور مردم همیشه در صحنه نشان داد که تصورات ذهنى قدرت‏هاى بزرگ بیگانه در مورد ملت ایران نه تنها ذره‏‌اى با واقعیات موجود سازگار نیست، بلکه فراتر از آن مردم نیز به‏ دلیل معرفت دینى و بصیرت سیاسى و خصوصیات منحصر به فرد رهبرى که در سیره و نظرشان جارى است در صورت نیاز و با یک اشاره از اهتمام ویژه‏‌اى براى مقابله با توطئه‌ها برخوردار بوده و از قدرت بالایى براى ایستادگى در مقابل قدرت‏‌هاى بزرگ مداخله‏‌گر بهره‌مندند.

تاجی به رحلت پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: رفتار، اخلاق و عملکرد پیامبر اعظم(ص) نقش مهمى در جذب مردم به دین و حاکمیت دینى ‏داشت. رفق و مدارا در سیره عملى پیامبر(ص) فراوان به چشم مى‏‌خورد، برخوردهاى آن حضرت با ملایمت و به دور از خشونت و درشتى و در برخوردهاى اجتماعى، سازنده‏‌ترین عنصر در اصلاح جامعه آن روزگار بود.

وی افزود: مدارا از ویژگى‌‏هاى الهى است و از همین‌رو، پیامبر رحمت، بالاترین حد مدارا را داشت؛ رسول خدا(ص) از حرکت‏‌هاى تند بدون مدارا در میان مسلمانان بهره نگرفت، بلکه همانند انجام واجبات، مأمور به مدارا نیز بود.

تاجی ادامه داد: نرم‌خویى و ملاطفت با مردم، در سیره رفتارى پیامبر(ص) فراوان به چشم مى‌‏خورد، برخوردهاى نرم و ملاطفت‏‌آمیز آن حضرت با دیگران، مایه قوام مناسبات اجتماعى و عنصرى مهم در اصلاح جامعه بوده است.

وی ادامه داد: رسول خدا با رفتار نرم و ملاطفت ‏آمیز، توانست جامعه را دگرگون نماید و وحدت و همدلى را در میان مردم برقرار سازد که در غیر آن امکان ایجاد پیوند اجتماعى میسر نمى‏‌شد.

امام جمعه چناران به هفته وقف اشاره کرد و گفت: وقف به عنوان یک سیستم پویا و بازوی نیرومند، کارکردی مؤثر در ساماندهی امور دینی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، و کالبدی جامعه را برعهده گرفته است.

وی افزود: بهره‌گیری بهینه از منابع و توانمندی‌های این نهاد مردمی که نشأت گرفته از اعتقادهای دینی مسلمانان است، می‌تواند منجر به رشد و توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه شود که نتیجه نهایی آن به یقین دستیابی به عدالت اجتماعی خواهد بود.

انتهای پیام/2202/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول