اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خارگ:

مردم در حماسه 9 دی، جلوتر از خواص حرکت کردند

امام جمعه خارگ اظهار کرد: در حماسه 9 دی، مردم با بصیرت بالای خود جلوتر از خواص حرکت کردند.

مردم در حماسه 9 دی، جلوتر از خواص حرکت کردند

به  گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام موسی کمالی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به عمل صالح اظهار کرد: تعاون و همکاری یکی از مواردی است که تاکید فراوانی بر انجام آن شده است و لذا به فرموده پیامبر اکرم (ص) حتی اگر بتوانیم سنگی را از جلوی پای مسلمانی برداریم، برای ما ثواب نوشته خواهد شد.

وی افزود: انسان اگر بتواند حاجت یک مومن دیگر را برطرف کند، ثواب بسیار زیادی برای او نوشته خواهد شد همانگونه که پیامبر اکرم (ص) فرمودند اگر مسلمانی حاجت یک مسلمان دیگر را برطرف کند، مثل این است که سال‌ها عبادت کرده است.

امام جمعه خارگ با بیان اهمیت این موضوع تصریح کرد: روزی شخصی مسلمانی در حال طواف را صدا زد و مسلمان به طواف خود ادامه داد امام صادق (ع) به فرد مسلمان گفت که آن شخص با تو کار دارد ببین چه می‌خواهد. مسلمان پاسخ داد او از من تقاضای حاجتی کرده و من گفته‌ام بعد از طواف آن را انجام می‌دهم امام صادق (ع) به آن مسلمان گفت که طواف را متوقف کن و برو حاجت آن شخص را انجام بده چراکه ثوابش برای تو بیشتر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: گاهی حکومت اسلامی تکالیف و مسئولیتی را بر عهده برخی از ما می‌گذارد و باید مسئولان بدانند که اگر هر حاجتی از مسلمانان را روا کنند چقدر ثواب خواهد داشت اما اگر بتوانند و انجام ندهند، قطعاً به مسلمانان و کشور خیانت کرده و علاوه بر مجازات اخروی، نانی هم که بر سر سفره خود می‌برد قطعاً مشکل خواهد داشت و تاثیر این در تمام زندگی‌اش نمود پیدا خواهد کرد و لذا باید توجه داشت که در بحث خدمات‌دهی به مردم باید خدایی عمل کرد و تبعیضی بین افراد قائل نشویم.

خطیب نماز جمعه خارگ در بیان خطبه دوم، با اشاره به سال روز حماسه 9 دی افزود: این روز نقطه عطفی برای جمهوری اسلامی ایران شد و مردم با بصیرت بالایی که به خرج دادند و با تبعیت از مقام معظم رهبری، جلوتر از خواص به نظام جمهوری اسلامی خدمت کردند.

وی با اشاره به نقش عاشورا در شکل‌دهی این حماسه عنوان کرد: عاشورا همیشه نقطه عطفی در تاریخ برای حرکت‌های بزرگ بوده است همانگونه که مردم این انقلاب را با تبعیت از عاشورا و به واسطه آن رقم زدند، مشخص بود که بی‌حرمتی‌های برخی در این روز را تحمل نمی‌کردند و همین مسئله موجب رقم زدن حماسه‌ای تاریخی شد.

کمالی اذعان داشت: در این جریان عده‌ای خواسته یا ناخواسته با نقشه‌های شوم دشمن همراه شدند و به گسترش این فتنه دامن زدند و همین مسئله موجب منفور شدن آنان در بین مردم شد.

وی ادامه داد: دشمن از ابتدای اسلام تاکنون برای مقابله با ما قسم یاد کرده و لذا این دشمنان و به ویژه صهیونیست بیکار نخواهد نشست و در بحث مذاکرات هسته‌ای هم دیدید با وجود اینکه نتایج خوبی حاصل شده بود اما با موانعی که توسط همین صهیونیست‌ها ایجاد شد، مشکلاتی به وجود آوردند.

امام جمعه خارگ تنها راه مقابله با نقشه‌های دشمن را مقاومت و ایستادگی عنوان کرد و افزود: برای این کار باید فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب‌العین خود قرار دهیم تا به نتایج مطلوبی برسیم.

وی با تاکید بر اینکه مذاکره با آمریکا همه چیز را حل نخواهد کرد، ادامه داد: کشورهای عربی حوزه خلیج فارس امروزه به عنوان کشورهای حلقه به گوش آمریکا محسوب می‌شوند، اما می‌بینیم که مشکلات عدیده‌ای دارند و دشمن برای خدشه وارد کردن به اصل اسلام نقشه کشیده و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد همانگونه که علاوه بر سوریه و مصر، امروزه در ترکیه نیز شاهد اجرای نقشه‌های آنان هستیم.

کمالی با تقدیر از مردم و هیئت‌ها برای حضور در مراسم اربعین حسینی گفت: این گردهمایی‌های منظم و برپایی مراسمات جای تقدیر داشت و امیدوارم همه از ثواب آن بهره‌مند شده باشند و باید تسلیت گفت شهادت امام رضا (ع)، این امام غریب را، که جای بسیار افتخار دارد برای ما که این امام بزرگوار در کشور ما دفن شده‌اند.

خطیب نماز جمعه خارگ با اشاره به برخی شایعات عنوان کرد: مردم باید هوشیار باشند و گوش به برخی شایعات مبنی بر برکناری و انتصاب افراد جدید در سطح منطقه ندهند و این صحبت‌ها صحت ندارد و لذا نباید به آن توجهی داشت.

وی در پایان با تقدیر از مدیر مدرسه راهنمایی کوثر افزود: این مدرسه با پیاده‌سازی حجاب برتر در بین تمامی دانش‌آموزان که با همکاری آموزش و پرورش و والدین صورت گرفت، حرکت بسیار مثبتی را انجام داد و امیدواریم تمامی مدارس این حرکت را الگوی خود قرار دهند و باید بابت این حرکت بزرگ، تشکر کنیم از تمامی مسئولان، دانش‌آموزان و والدینی که همکاری لازم را انجام دادند.

انتهای  پیام/66006/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول