اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش پاکدشت:

ریشه‌کنی بی‌سوادی رسالت اصلی آموزش و پرورش پاکدشت است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت، بحث ریشه‌کنی بی‌سوادی را به عنوان رسالت اصلی آموزش و پرورش این شهرستان دانست.

ریشه‌کنی بی‌سوادی رسالت اصلی آموزش و پرورش پاکدشت است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت، غلامعلی خانی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت، به مناسبت فرا رسیدن هفتۀ گرامیداشت نهضت سوادآموزی، ضمن تبریک فرا رسیدن این هفته اظهار داشت: هفتم دی ماه از طرف بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز نهضت سوادآموزی نامگذاری شده است.

خانی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی با الهام از فرمایشات پیامبر، ائمه و دین مبین اسلام و قرآن کریم، سوادآموزی را از وظایف اصلی خود در جهت بصیرت‌افزایی و ریشه‌کنی بی‌سوادی که یک وصلۀ ناجور برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آورد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در ادامه این با اشاره به برنامه‌هایی که دین اسلام برای آموختن علم و دانش داشته است بیان داشت: اهمیّت امر آموزش علم در اسلام آن قدر بالاست که اولین آیات بر آخرین پیامبر سخن از آموزش به میان آورده است.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) با اعلام تشکیل نهضت سوادآموزی، تکلیف شرعی و ملی را بر عهده آحاد با سواد جامعه گذاشتند تا با همت همگانی و با شعار ایران را مدرسه کنیم بی‌سوادی از این جامعه ریشه‌کن شود.

خانی در همین راستا، با اشاره به اهمیت این موضوع در سند افزود: اهمیت و ارزش سوادآموزی به قدری بالاست که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تأیید مقام معظم رهبری و رؤسای قوای سه‌گانه و همچنین مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت، بحث ریشه‌کنی بی‌سوادی را به عنوان رسالت اصلی آموزش و پرورش دانسته و خاطرنشان کرد: بحث ریشه‌کنی بی‌سوادی به عنوان رسالت اصلی آموزش و پرورش معاونت سوادآموزی در سطح وزارت و ادارۀ کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران مشغول به فعالیت شدند.

این مقام مسئول اظهار داشت: در مناطق، ادارات سوادآموزی در زیر مجموعه آموزش و پرورش فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد تا شرایط منویات امام و رهبر را به منظور سوادآموزی به افراد داشته باشند.

خانی، همچنین پیرامون چارچوب و نحوۀ اسقرار این نهاد مقدس در کشور، ضمن ارائه توضیحاتی عنوان کرد: در شکل ساختاری در بحث نهضت سوادآموزی به این طریق است که آموزش‌های نهضت سوادآموزی به 3 دوره تقسیم می‌شود.

وی پیرامون دورۀ اول این دوره‌ها، گفت: در دورۀ اول سوادآموزی که عبارت است از افراد بی‌سواد یا افرادی که اول و دوم ابتدایی را دارند؛ گواهینامه‌ای که به این افراد داده می‌شود ارزش تحصیلی سوم ابتدایی را دارا می‌باشد.

مدیر آموزش و پرورش پاکدشت ادامه داد: دومین دوره شامل انتقال افرادی که فاقد شرایط ادامۀ تحصیل از نظر سنّی در نظام آموزش و پرورش رسمی هستند می‌شود و آن‌ها می‌توانند با شرکت در این دوره مدرک تحصیلی پایان دوره ابتدایی خود را کسب کنند.

غلامعلی خانی خاطرنشان کرد: سومین دورۀ نهضت سوادآموزی تحکیم سواد است و آموزش‌دیدگان جهت پایداری آموخته‌ها در یک دوره شرکت می‌کنند و به میزان 200 ساعت آموزش می‌بینند که 70 ساعت از این آموزش‌ها به صورت حضوری و یکصد و سی ساعت باقی مانده به صورت غیر حضوری اجرا می‌شود.

وی شرایط ثبت‌نام سوادآموزان را محور بعدی قرار داد و اظهار داشت: بازه سنّی آموزش‌های نهضت سوادآموزی افراد از 10 تا 49 سال را شامل می‌شوند و داوطلبان سوادآموزی می‌توانند به ادارات آموزش و پرورش یا مدارس انتخاب شده جهت برگزاری این دوره‌های آموزشی مراجعه کنند و با ارائه کد ملی خود مدیر مدرسه مراحل ثبت‌نام و شرکت آنان در این دوره‌ها را طی خواهد کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت افزود: ادارات صنعت و معدن، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاکدشت نیز در ارتباط با شناسایی افراد بی‌سواد و سوادآموز تلاش‌های شایسته‌ای را تاکنون انجام داده‌اند و امید آن داریم که این پیگیری‌ها قطع نشده و به نتیجه لازم برسد.

خانی در پایان از مسئولان خواست تا با برگزاری نشست‌های متعدد افراد جویای سواد را شناسایی و جذب کنند تا این میراث بزرگ و ماندگار معمار کبیر انقلاب اسلامی و این امر مورد تأکید مقام معظم رهبری به فراموشی سپرده نشود.

انتهای پیام/2462/ر/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول