اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نهضت سوادآموزی بابل:

بابل رتبه نخست سوادآموزی مازندران را کسب کرد

رئیس نهضت سوادآموزی بابل گفت: بابل موفق به کسب رتبه نخست سوادآموزی در مازندران شد.

بابل رتبه نخست سوادآموزی مازندران را کسب کرد

نقی سلیمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل با اشاره به اینکه هفت برنامه محوری به مناسبت روز سوادآموزی در بابل اجرا می‌شود، اظهار داشت: حضور در مراسم اربعین حسینی، تشکیل پنج نشست ستاد سوادآموزی شهرستان، اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها، اجرای برنامه آموزشی درباره فرهنگ صرفه‌جویی و اقتصاد مقاومتی، تجلیل از فعالان عرصه سوادآموزی،اجرا برنامه با نشاط برای تندرستی و اجرای برنامه ترویج فرهنگ نماز و ولایت‌پذیری را از برنامه‌های مهم نهضت سوادآموزی بابل دانست.

وی با اشاره به اینکه ریشه‌کنی جهل و نادانی جز با آموزش سوادآموزی امکان‌پذیر نیست، افزود: برنامه‌ریزهای آموزش نهضت سوادآموزی در سه محور سوادآموزی،تحکیم و انتقال دسته‌بندی می‌شود.

سلیمانیان گفت: همه کلاس‌ها و گروه‌های تشکیل شده اعم از آزاد، غیر انتفاعی، خصوصی و برون‌سازمانی مورد تایید آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته رتبه نهضت سوادآموزی بابل در مازندران آخر بوده که امسال موفق به کسب رتبه نخست استان شد.

رئیس نهضت سوادآموزی بابل خاطرنشان کرد: در سال‌جاری تعداد سوادآموزان تعیین شده دوره سوادآموزی 838 نفر، تعداد سواد‌آموزان تعیین شده دوره انتقال 264 نفر، تعداد فراگیران تعیین شده در گروه‌های تحکیم 350 نفر بوده که در مجموع کل سواد‌آموزان و فراگیران یک‌هزار و 452 نفر را شامل می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های سوادآموزی با توجه به ساختار جدید دوره تحکیم که در گذشته به تداوم آموزش و گروه‌های پیگیر تعریف شده بود در این دوره فراگیران به کتاب‌های ایدئولوژی، عقیدتی،احکام و آموزش بهداشتی که از نظر ویراستاری به زبان ساده قابل فهم و درک فراگیران تهیه و تدوین شده آشنا می‌شوند تا دوباره به حالت بی‌سوادی برنگردند.

سلیمانیان با اشاره به اینکه اداره سوادآموزی شهرستان بابل موفق به تشکیل 31 گروه تحکیم در سال 92 شده است،گفت: تعداد گروه‌های تشکیل شده شهری سه گروه و روستایی 28 گروه، تعداد فراگیران حوزه شهری 30 نفر و حوزه روستایی 308 نفر و جمع کل فراگیران 338 نفر است.

 وی با اشاره به اینکه تعداد سوادآموزان ثبت‌نام شده دوره انتقال تاکنون 100 نفر است، اظهار داشت: تعداد آموزشیار بخش سوادآموزی 176نفر، تعداد آموزشیار تحکیم 31 نفر و تعداد آموزشیار بخش انتقال 10 نفر هستند که درصد عملکردی با توجه به حجم پیش‌بینی شده 67 درصد را شامل می‌شود.

انتهای پیام/86009/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول