اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نهضت سوادآموزی لنگرود:

1200 نفر جذب برنامه‌های سوادآموزی لنگرود شدند

رئیس اداره نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش لنگرود از جذب یک هزار و 200 نفر افراد واجد شرایط در برنامه‌های سوادآموزی این شهرستان خبر داد.

1200 نفر جذب برنامه‌های سوادآموزی لنگرود شدند

اسماعیل کشت‌پرور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود با گرامیداشت هفته سوادآموزی اظهار کرد: در سال‌های 91 و 92 بالغ بر یک‌هزار و 200 نفر افراد واجد شرایط بی‌سواد و کم‌سواد در دوره‌های سواد آموزی تحکیم و انتقال معلمان شاغل و بازنشسته در آموزش و پرورش و آموزش دهندگان آزاد جذب برنامه‌های سوادآموزی شدند.

وی، پالایش اسمی بیش از 2 هزار نفر در سرشماری سال 90 که اظهار بی‌سوادی کرده بودند را از جمله فعالیت‌های سوادآموزی در سال 92 اعلام کرد.

این مسئول افزود: امضای تفاهمنامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی لنگرود مانند اداره بیمه سلامت، کانون پرورش فکری نوجوانان، حوزه علمیه شهرستان و کمیته امداد از جمله اقدام‌های مهم برای شتاب‌بخشی به امر سوادآموزی و ترغیب و تشویق فراگیران حضور در کلاس‌های سوادآموزی است.

رئیس اداره سوادآموزی لنگرود با اشاره به جلسات توجیهی با مدیران مجتمع‌ها و مدارس مستقل، خاطرنشان کرد: این جلسات به منظور بهره‌گیری از توان مدیریتی آنها در پیشبرد اهداف و برنامه‌های سوادآموزی انجام گرفته است.

کشت‌پرور با بیان تهدیدها و چالش‌های پیش روی سوادآموزی خاطرنشان کرد: پایین بودن تقاضا برای خدمات آموزشی در جامعه، پراکندگی شدید افراد بی‌سواد باقی‌مانده و دشواری پوشش آنها از مشکلات است.

وی طاقت‌فرسا بودن جذب سوادآموز به ویژه به صورت کلاسی، دسترسی نداشتن به اطلاعات درست آمارگیران درباره میزان سواد خود را از جمله مهم‌ترین مشکلات پیش روی سوادآموزی برشمرد.

به گفته این مسئول، تحقق فرمایش‌های مقام معظم رهبری در به صفر رساندن بی‌سوادی مستلزم مسدود شدن مبادی بی‌سوادی و ایجاد عزم ملی در تمام دستگاه‌های مربوطه است.

وی متذکر شد: اتخاذ تدابیر و راهکارهای تشویقی و عملی از طرف مسئولان مربوطه در کشور برای ترغیب و ایجاد انگیزه در افراد باقی‌مانده بی‌سواد به منظور مشارکت در برنامه‌های سواد آموزی امری ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/84002/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول