اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی کرمانشاه:

نرخ با‌سوادی در کرمانشاه 97.2 درصد است

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: نرخ با‌سوادی در استان کرمانشاه در سنین 10 تا 29 سال معادل 97.2 درصد بوده و میانگین کشوری 96.4 درصد است.

نرخ با‌سوادی در کرمانشاه 97.2 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، یدالله جعفری پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته سوادآموزی در استان کرمانشاه اظهار داشت: نهضت سوادآموزی فعالیت خود را براساس فرمایش امام خمینی (ره) در هفتم دی ماه سال 57 آغاز کرد.

وی تصریح کرد: نهضت سوادآموزی نهاد مقدس شجره طیبه و تنومندی است که شاخ و برگش حکومت اسلامی ایران را در برگرفته و به انسان‌های تشنه آگاهی و بصیرت حلاوت خاصی بخشیده است.

به گفته معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، نهضت سوادآموزی با ماهیت فرهنگی خود و با بسیج عمومی برای مبارزه با بی‌سوادی به‌وجود آمد و هدف کوتاه‌مدت آن آموزش خواندن، نوشتن و حساب کردن است.

جعفری خاطرنشان کرد: هدف بلندمدت نهضت سوادآموزی قطع وابستگی فرهنگی کشور و ریشه کردن بی‌سوادی بود و این نهضت در کشور برنامه‌های مختلفی را تاکنون انجام داده است.

وی ابراز داشت: نهضت سوادآموزی تا قبل از سال 88 به‌عنوان بخش مدیریتی در مقاطع مختلف تحصیلی در آموزش و پرورش فعالیت داشت، اما از سال 89 فعالیت خود را براساس فرمان مقام معظم رهبری با سازمان آموزش و پرورش ادغام کرد و با عنوان معاونت سوادآموزی در این سازمان به‌کار خود ادامه داد.

جعفری با بیان اینکه نهضت سوادآموزی استان کرمانشاه توانسته مقام نخست را در زمینه آموزش در کشور به خود اختصاص دهد، گفت: دستگاه‌های مختلف مشارکت فراوانی در این زمینه با نهضت سوادآموزی داشته‌اند.

وی بیان داشت: ادارات کل امور روستایی و امور بانوان استانداری، کانون فرهنگی مساجد، شوراهای شهر و روستا، مدارس غیردولتی و بخشداری‌ها در راه مشارکت با نهضت سوادآموزی گام‌های موثری را برداشته و تلاش‌های فراوانی کرده‌اند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: طبق سرشماری به‌عمل آمده در سال 90 نرخ با‌سوادی در استان کرمانشاه در سنین 10 تا 29 سال معادل 97.2 درصد بوده و این در حالی است که میانگین کشوری 96.4 درصد است.

به گفته این مسئول، هدف نهضت سوادآموزی گسترش خواندن و نوشتن در میان مردم است و این نوید داده خواهد شد که طبق فرمایش مقام معظم رهبری و در قانون 595 شورای عالی فرهنگی در هیچ کجای کشورمان بی‌سوادی به‌چشم نخورد.

انتهای پیام/2700/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول