اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

آمار باسوادی در کردستان به 90 درصد رسیده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران آمار باسوادی در استان کردستان 30 درصد بود که اکنون این میزان به نزدیک 90 درصد رسیده است.

آمار باسوادی در کردستان به 90 درصد رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سالار عرفانی‌نسب پیش از ظهر امروز در دیدار کارکنان و متولیان نهضت سوادآموزی استان کردستان با نماینده ولی‌فقیه در استان، اظهار کرد: از سال 58 که نهضت سوادآموزی به فرمان بنیانگذار نظام اسلامی ایران شکل گرفت، خدمات ارزنده‌ای به مردم شده است.

وی تصریح کرد: استان کردستان از قافله بهره‌مندی مردم از نعمت سواد و علم‌آموزی بی‌بهره نماند به نحوی که اکنون آمار 30.4 درصدی باسوادی مردم کردستان در اوایل انقلاب به نزدیک 90 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان خاطرنشان کرد: وضعیت سواد بانوان استان در قبل از انقلاب اسفناک بود طوری که تنها 14.8 درصد از جمعیت این قشر در استان کردستان باسواد بودند.

عرفانی‌نسب افزود: خوشبختانه آمار امروز باسوادی در کردستان آبرومندانه است و این به خاطر تلاش زیاد و همت بلند و سختکوشی آموزشیاران و متولیان این حوزه محقق شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مشکلی در خصوص آموزشیاران نهضت سوادآموزی در استان نداریم و تمامی آنان به استخدام آموزش و پرورش درآمده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان یادآور شد: برای پوشش بیشتر افراد بی‌سواد در استان، با بسیج و کانون‌های مساجد تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است که بر اساس آن از ظرفیت آنها در راستای سوادآموزی افراد جامعه استفاده می‌شود.

به گفته عرفانی‌نسب، استفاده از موسسات آموزشی غیردولتی و معلمان آموزش و پرورش نیز در راستای تحقق برنامه‌های نهضت سوادآموزی استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید بی‌سوادی در جامعه ریشه‌کن شود که این مهم در برنامه آموزش و پرورش استان کردستان هم قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: برنامه‌ریزی منسجمی در خصوص تحقق اهداف و برنامه‌های برنامه پنجم توسعه در زمینه سوادآموزی در استان کردستان صورت گرفته است که تاکنون گام‌های موثری در این راستا برداشته‌ایم.

انتهای پیام/79006/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول